کد خبر : 283527
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
-

تاکید اژه ای بر استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس در دیار با کمیسیون اقتصادی

تاکید اژه ای بر استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس در دیار با کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این کمیسیون با رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت که آقای اژه ای به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس و نمایندگان در استان های مختلف تاکید داشت.

به گزارش عصرقائم، غلامرضا مرحبا در گفت و گو ، در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: در ابتدا کمیسیون جلسه ای با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار کرد و نمایندگان به طرح دغدغه هایشان پرداختند.

وی ادامه داد: عمدتا گفت و گوها بر این محور بود که باید نگاه به مناطق آزاد و ویژه تغییر کند و نباید با دید منفی نگریست، چون مناطق آزاد می توانند دروازه ورود تکنولوژی، پایگاهی برای صادرات و درنهایت کمک اقتصاد کشور باشند.علاوه بر این ضروری است که نگاه ویژه نسبت به این مناطق داشت.

مرحبا با اشاره به صحبت های سعید محمد گفت: آقای محمد نظراتی درباره اصلاح قانون اداره مناطق آزاد داشت تا تعارضات بین قوانین مختلف درباره این مناطق رفع شود.

وی همچنین با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی با رییس قوه قضاییه گفت: امروز اعضای کمیسیون دیداری با رییس قوه قضاییه داشت. در ابتدا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی ،به تشکیل کارگروه ویژه بین این کمیسیون و قوه قضاییه اشاره کرد که طبق دستور آقای رییسی در زمان ریاست آقای رییسی تشکیل شده بود.

مرحبا توضیح داد: قوانین اقتصادی زیادی وجود دارد که قضات روزانه با آن برخورد دارند که در صورت گرفتن نظرات از قضات می توان آن قوانین را اصلاح کرد از جمله آن قوانین مالیات بر ارزش افزوده، مناطق آزاد و بهبود فضای کسب و کار است.علاوه بر درخواست شد که دستگاه قضایی به پرونده هایی مانند مشمول ماده ۲۳۴ آیین نامه و تحقیق و تفحص ها و تربیت کادر قضایی در حوزه قضایی توجه ویژه کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: دادستان کل کشور درباره قاچاق کالا و ارز و اموال صحبت کرد و قرار شد کار مشترکی صورت گیرد. رییس سازمان بازرسی به تعارضات بین برخی قوانین اشاره کرد و اینکه برخی قوانین اقتصادی باید بازنگری شود .دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز درباره بحث ارز و رمز ارزها و تخلفات صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد و سرپرست مجتمع مبارزه با جرایم اقتصادی نظراتش را بیان کرد.

وی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه از کمیسیون اقتصادی تقدیر کرد، افزود: رییس قوه قضاییه بر لزوم همکاری همه اعضای حکومت تاکید داشت و اینکه باید عدالت اجتماعی برای تقسیم فرصت ها و ثروت ها مهم است و همه باید برای تحقق عدالت اجتماعی همکاری کنیم.ایشان به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس و نمایندگان در استان های مختلف تاکید داشت و اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل شفاف نبودن قوانین بوده و باید در تدوین و تصویب قوانین به آن توجه کرد.

تاکید اژه ای بر استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس در دیار با کمیسیون اقتصادی 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =