کد خبر : 283441
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

ایجاد بیش از ۶۴ هزار شغل صنعتی در ۵ ماه

ایجاد بیش از ۶۴ هزار شغل صنعتی در ۵ ماه

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماه نخست امسال برای ۲۶۵۷ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده که در نتیجه آن بیش از ۶۴ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.

به گزارش عصرقائم، بر اساس این آمار در پنج ماهه امسال برای ۱۴ هزار و ۸۵۰ بنگاه جواز تاسیس و برای ۲۶۵۷ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ درصد و ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۵۰۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸۴.۴ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در پنج ماهه امسال نیز ۱۰۷ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در پنج ماه نخست امسال صادر شده برای بیش از ۳۶۱ هزار نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۱۱.۷ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۶۴ هزار و ۲۵۸ نفر را فراهم کرده که نسبت به پنج ماهه پارسال حدود ۲۵.۸ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۴ درصدی صدور پروانه صنفی 

در پنج ماه نخست امسال ۲۲۷ هزار و ۶۶۷ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل ۴.۴ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است که اصناف با شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی دیدند. تعدادصدور پروانه‌های صنفی همواره در سال گذشته افزایشی بود و سال گذشته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

ایجاد بیش از ۶۴ هزار شغل صنعتی در ۵ ماه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − شش =