کد خبر : 283354
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

کلید مینیاتوری چیست؟

کلید مینیاتوری چیست؟

کلید مینیاتوری (Miniature circuit breaker) یک وسیله حفاظتی الکتریکی قطع کننده جریان می باشد، که مدارهای الکتریکی را در برابر اضافه بار و اضافه جریان حفاظت می‌کند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام دفتر مرکزی شرکت بین المللی EKF روسیه در ایران،  این فیوزها نسبت به تحمل اضافه جریان و اضافه بار حساس هستند و به سرعت عکس العمل نشان می دهند و برق را قطع می‌کنند.

نحوه عملکرد کلیدهای مینیاتوری(MCB) به چه شکل می باشد؟

برای این که مینیاتوری اتصال کوتاه و اضافه بار را تشخیص دهد، دو عملکرد متفاوت با نام های C Part و T Part  دارند، که عملکرد آنها به ترتیب مغناطیسی و حرارتی است و می‌تواند در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار حفاظت کند.

کلید مینیاتوری(MCB) از نظر کاربرد به چند تیپ تقسیم می‌شود؟

فیوز مینیاتوری از نظر کاربرد به تیپ‌های زیر تقسیم بندی می‌گردد:

کلید مینیاتوری تیپ B (روشنایی)

کلید مینیاتوری تیپ C (موتوری)

کلید مینیاتوری تیپ D(ترانسفور ماتوری)

کلید مینیاتوری تیپ K (قدرت)

کلید مینیاتوری تیپ Z (بسیار حساس)

در هنگام خرید کلید مینیاتوری(MCB) به چه مواردی باید توجه کرد؟

کلیدهای مینیاتوری شامل تقسیم بندی های مختلفی هستند. که این تقسیم‌بندی‌ها براساس سرعت قطع وتعداد پلآن‌ها انجام می‌شود. درهنگام انتخاب کلید مینیاتوری باید بسته به نوع کاربرد ونوع حفاظت مورد نیاز، کلیدی انتخاب شود که علاوه بر قطع تمام جریان‌های ناخواسته، حفاظت لازم را برای سیستم فراهم کند، در غیر این صورت خسارت های زیادی به تجهیزات، مدارات و جان انسان ها وارد می‌شود.

چرا باید مدارهای الکتریکی را در برابر اضافه بار حفاظت کنیم؟

از مهمترین عوامل موثر در آتش کابل های برقی، می توان به اضافه جریان یا اضافه بار اشاره کرد. اضافه بار به وضعیتی گفته می‌شود که در آن جریانی بیش از آنچه انتظار می‌رفته ‌است از یک هادی عبور می‌کند که منجر به تولید گرمای بیش از حد می‌شود و خطر آتش‌سوزی و خسارت به تجهیزات را در پی دارد . برخی از دلایل اضافه‌بار عبارتند از اتصال‌کوتاه، افزایش بیش از اندازه بار و طراحی نادرست.

کلید مینیاتوری بیشتر در چه مکان هایی استفاده می‌شوند؟

تابلوهای برق صنعتی

منازل مسکونی

شرکت ها و ادارات

بخش های صنعتی

کلید های مینیاتوری(MCB) در کجای ساختمان قرار دارند؟

کلیدهای مینیاتوری هر واحد درون تابلوی برق یا جعبه فیوز همان واحد قرار دارد. جعبه فیوز از قسمت‌های مهم در برق ساختمان است که در داخل هر واحد ساختمانی و معمولاً در ورودی واحد نصب می‌شود و برق خود را به طور مستقیم از کنتور اصلی برق دریافت می‌کند، سرخط تمام مصرف کننده‌های‌ یک واحد مسکونی از آن تغذیه می‌شود.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد کلید های مینیاتوری (MCB)EKF می‌تواند به  سایت شرکت EKF به آدرس WWW.EKFGROUP.IR مراجعه نمایید .

شرکت EKF  روسیه تامین کننده انواع مختلف تجهیزات برقی و اتوماسیون از جمله مینیاتوری ، محافظ جان، کنتاکتور، کلید اتوماتیک، لنت برق، بست کمربندی، تایمر، رله و سایر تجهیزات مورد استفاده در تابلوهای برق می‌باشد.

۰۲۱-۸۸۸۵۷۲۶۹_۰۲۱-۸۸۶۵۲۸۸۶

تهران، میدان ونک، خیابان ونک، برج آسمان ونک طبقه ۲ واحد ۲۰۳

info@ekfgroup.ir

کلید مینیاتوری چیست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 13 =