کد خبر : 283345
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

مقاله‌ای کوتاه درباره زندگی نامه وارن بافت و بیل گیتس دو اسطوره سرمایه‌گذار

مقاله‌ای کوتاه درباره زندگی نامه وارن بافت و بیل گیتس دو اسطوره سرمایه‌گذار

بیل گیتس که امروز به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود، از کودکی بسیار متفاوت و خارق العاده بود. همین ویژگی های خاص در وجود او می‌تواند نشان دهنده ی نبوغ خاص و ذهن آماده‌ی او باشد.

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام چارت ایران، در این مطلب به نکاتی در زندگی پایه گذار مایکروسافت اشاره می‌کنیم که احتمالا نمی دانستید.

حافظه بیل گیتس:

او خیلی زود تر از سایر هم سن و سالانش به کشف حقایق پرداخت؛ چنانچه در خاطراتش گفته است که در سن ۸ سالگی دایره المعارف جهانی را یک بار به طور کامل مرور کرده است.

خانواده بیل به تربیت مذهبی او توجه نشان می دادند؛ از این رو بیل را به کلیسا می فرستادند تا تحت تربیت کشیش دیل ترنر قرار بگیرد. در کلاس درس کشیش از دانش آموزان خواسته بود که فصل های ۵ تا ۷ کتاب مقدس را حفظ کنند و به برنده جایزه تعلق خواهد گرفت. روز موعود، بیل گیتس در حالی برنده ی این رقابت شد که حدود ۲۰۰۰ کلمه آیات مذهبی را به خوبی و بدون خطا از حفظ خوانده بود.

مشارکت تجاری میان بیل و آلن :

اگرچه بسیاری فکر می کنند که تاسیس مایکروسافت نخستین فعالیت تجاری مشترک بین این دو دوست قدیمی است؛ اما خاطراتشان نشان می دهد که جرقه های این همکاری در دوران دبیرستان زده شده است.

بیل و آلن که هر دو اعجوبه‌هایی در زمینه کامپیوتر به شمار می‌رفتند؛ در دوران دبیرستان یک برنامه حقوق و دستمزد برای شرکت Information Science Inc نوشتند. همچنین در همان دوران ایده‌ای برای ساده‌سازی روند اندازه گیری ترافیک ارائه دادند.

خریدهای پر هزینه برای مرد ثروتمند جهان:

بیل گیتس با وجود داشتن اموال و دارایی های بسیار، هزینه های عجیبی را سال های اخیر متقبل شده است. از جمله خرید نقاشی وینسلو هومر به مبلغ ۳۶ میلیون دلار و خرید هواپیمای شخصی به ارزش ۲۱ میلیون دلار.

همچنین او مالک یکی از بزرگترین و مجلل ترین خانه های ایالات متحده است. این خانه که در واشنگتن قرار دار، حدود ۶۶۰۰۰ فوت مساحت داشته و بیش از ۱۲۰ میلیون دلار ارزش دارد.

بیل گیتس کیست – زندگینامه بیل گیتس در یک نگاه:

-گیتس در آزمون ارزیابی قانونی توانسته امتیاز ۱۵۹۰ از ۱۶۰۰ را کسب کند.

– وی در مصاحبه ای گفته بود که پلاک خودرو تمام کارمندانش را حفظ می‌کرد تا از تایم رفت و آمدشان مطلع شود.

– بیل گیتس از اینکه در طول زندگی فرصتی برای یادگیری زبان های خارجی نداشته ابراز ناراحتی کرد و گفت: کاش می‌توانستم به دیگر زبان های زنده ی دنیا صحبت کنم.

– بیل گیتس در سن ۳۱ سالگی میلیاردر شد.

– در سال ۱۹۷۵ او به همراه آلن مایکروسافت را در یک آپارتمان اجاره ای در البوکرکی تاسیس کردند و دو سال زمان برد تا این شرکت به طور رسمی ثبت شود.

– اولین برنامه کامپیوتری نوشته شده توسط بیل گیتس روی رایانه ی جنرال الکتریک اجرا شد.

– او تا سال ۱۹۹۷ همراه با خلبان پرواز می کرد، اما حالا مدرک پرواز خود را گرفته و خودش هواپیمای شخصی را هدایت می‌کند.

– بیل صاحب یکی از بزرگترین کلکسیون های کد های داوینچی است.

–  وارن بافت، اسطوره ی سرمایه گذاری و نیکوکاری مردی است که در سن ۱۶ سالگی با تکیه بر هوش و ذکاوت خود توانست ۵۳۰۰۰ دلار سرمایه جمع آوری کند. اگرچه مانند هر فرد دیگری در زندگی با شکست و سختی مواجه شد اما با سخت کوشی و تحمل مشکلات خود را به سمت موفقیت سوق داد.

وارن بافت را به خاطر دستاوردهایش در زمینه‌های مالی می‌شناسند؛ اما او در زندگی همواره از این دستاوردها برای منافع عمومی نیز استفاده کرده است. در این مطلب به نکاتی جالب و قابل تامل از زندگی او اشاره می نماییم.

حقایقی جالب از راز موفقیت و ثروتمند شدن وارن بافت :

– هنگامی که خانواده بافت به واشنگتن نقل مکان کردند؛ وران هر روز پیش از مدرسه روزنامه های واشنگتن پست را تحویل می‌داد و توانست در طول یک ماه مبلغی حدود ۱۷۵ دلار بدست آورد. در آن زمان این پول بیشتر از حقوق معلم هایش بود.

– پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نبراسکا برای مصاحبه به دانشگاه هاروارد رفت و در آن جا به او گفتند که صلاحیت لازم برای ورود به هاروارد را ندارد.

– وارن بافت مانند یک کودک ۶ ساله غذا می‌خورد و راز سالم ماندن خود را در دو چیز می‌داند: کوکاکولا و بستنی!
درباره ی این رژیم غذایی بارها از وارن سوال شده است و او بیان کرده: من جداول بسیاری را بررسی کردم و متوجه شدم که کمترین میزان مرگ و میر مربوط به کودکان ۶ ساله است؛ برای همین تصمیم گرفتم مانند آن ها غذا بخورم.

– او از سال ۱۹۵۸ در خانه‌ی قدیمی خود زندگی می کند که در ابتدا به مبلغ ۳۱۵۰۰ دلار خریده بود.

– در سال ۱۹۵۱ پس از خواستگاری از همسرش، پدر زنش او را برای گفتگویی دو نفره دعوت کرد و صراحتا گفت در آینده از نظر مالی شکست خواهد خورد. در آن زمان بسیاری از مردم به کسب و کار های مبتنی بر سرمایه گذاری اعتقادی نداشتند و آن را به منزله ی شکست تلقی می کردند.

– افراد بسیاری حاضر اند برای خوردن یک ناهار با او، مبالغ زیادی را هزینه کنند. قطعا در یک ساعت مصاحبت با فردی مانند وارن بافت، تجارب بسیاری نصیب انسان می شود. برای همین مشتاقان به این همنشینی، حتی ۴.۵ میلیون دلار پیشنهاد می دهند.
مبالغ جمع آوری شده از این طریق مستقیما صرف خیریه می شود.

این بود مقاله ای کوتاه و مختصر درباره بیوگرافی یا زندگینامه وارن بافت اسطوره سرمایه گذاری در بورس امیدواریم مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

مقاله‌ای کوتاه درباره زندگی نامه وارن بافت و بیل گیتس دو اسطوره سرمایه‌گذار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =