کد خبر : 283341
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

ظرفیت تولید ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور

ظرفیت تولید ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور

معاون وزیر صمت با بیان اینکه باید بتوانیم سال آینده ۸۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم، گفت: در ایران ظرفیت تولید ۲۳ تا ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی وجود دارد که تولید امسال ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.

به گزارش عصرقائم، مهدی صادقی نیارکی، امروز در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی، اظهار کرد: نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی در سال آینده باید به ۵۰ درصد برسد، در حال حاضر این رقم حدود ۱.۶ برابر است، یعنی ۲۰۰ میلیون دلار واردات در مقابل ۱۶۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی انجام می‌شود که باید این رقم تا سال آینده به ۵۰ درصد برسد. برای تحقق این هدف باید بتوانیم سال آینده ۸۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم.

معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه لازمه صادرات بیشتر افزایش کیفیت و عمق ساخت داخل و همچنین تأمین اجزا و قطعات لوازم خانگی است تا نسبت تولید داخل بیشتر شود، گفت: همچنین برای توسعه صادرات نیاز به بازاریابی، طراحی پلتفرم مشترک و طراحی‌های جدید در کیفیت و شکل لوازم خانگی است. به عبارت دقیق‌تر بحث اصلی ارزبری و رقابت‌پذیری است.

صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی نسبت به آنچه که الان وجود دارد برعکس شود؛ یعنی نسبت صادرات دو برابر واردات لوازم خانگی شود، تصریح کرد: سال ۱۳۹۶ که محدودیت ارزی و تحریم نبود ۱۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شد. این عدد در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ هر کدام به هشت میلیون دستگاه رسید. اما در سال ۱۳۹۹ تولید لوازم خانگی به ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید و طبق برنامه امسال نیز ۱۶.۵ میلیون دستگاه تولید خواهد شد.

به گفته وی در ایران ظرفیت تولید ۲۳ تا ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی وجود دارد و در سال گذشته از این ظرفیت‌ها که خالی مانده بود استفاده و و سرمایه گذاری‌های جدید انجام شد.

ظرفیت تولید ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 9 =