کد خبر : 283333
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

دومین مدرسه بین‌المللی لیزر و فوتونیک زیست پزشکی افتتاح شد

دومین مدرسه بین‌المللی لیزر و فوتونیک زیست پزشکی افتتاح شد

افتتاحیه دومین مدرسه بین‌المللی “لیزر و فوتونیک زیست پزشکی” به همت شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی، مرکز تحقیقات لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات لیزر پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، دومین مدرسه بین‌المللی «لیزر و فوتونیک زیست پزشکی» با محور «تصویربرداری نوری؛ اصول و کاربردها» از امروز شنبه ۱۷ مهرماه آغاز شده و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت. در این رویداد علمی علاوه بر اساتید دپارتمان‌های فیزیک و فوتونیک از دانشگاه‌های داخل، ۳ استاد فیزیک و فیزیک پزشکی، از روسیه، مجارستان و ایتالیا حضور دارند. دکتر محمدرضا رزاقی رئیس علمی، دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید و دکتر افشان شیرکوند، دبیران اجرایی این رویداد هستند.

دکتر محمدرضا رزاقی، ریاست شبکه لیزر پزشکی کشور و ریاست مرکز تحقیقات لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم، شرایط پاندمی ویروس کرونا را سبب‌ساز برگزاری آنلاین دومین مدرسه لیزر و فوتونیک زیست پزشکی دانست و با اشاره به اهمیت تصویربرداری نوری و کاربردهای نوین این سیستم‌ها به عنوان روش‌های مکمل تصویربرداری در زمینه علوم پزشکی، برقراری همکاری علمی در بخش فیزیک تصویربرداری نوری و کاربرد آن توسط متخصصان علوم پزشکی را از جمله اهداف دومین مدرسه لیزر و فوتونیک عنوان کرد.

 مدرسه لیزر فرصتی برای انتقال تجربیات مراکز علمی کشور است

دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز در افتتاحیه دومین مدرسه بین‌المللی لیزر و فوتونیک زیست‌پزشکی با اشاره به ۲۰ سال فعالیت این مجموعه در حوزه لیزر گفت: بسیاری از ده‌ها طرح پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به روش‌های درمانی منتج شده است.

دکتر حبیبی افزود: شاهد بودم که دکتر نسرین زند برای رسیدن به روش درمانی NACLT برای درمان زخم‌های مخاطی سال‌ها تلاش کردند و وقتی اولین بیماران با این روش درمان شدند. این استاد رشته پوست و لیزر چه شور و شعفی داشتند. جا دارد که چنین طرح‌ها و دستاوردهای علمی که در مجموعه مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاد دانشگاهی و سایر مراکز تحقیقاتی کسب شده، به همه افراد علاقه‌مند در این زمینه از جمله محققین، دانشجویان و پزشکان انتقال پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، وی با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های ایجاد شده در پی پاندمی کووید ۱۹ گفت: برگزاری مجازی چنین رویدادهای علمی در قالب فضای مجازی یکی از این فرصت‌هاست که باعث تسهیل ارتباطات علمی گردیده  و این امکان را فراهم می‌کند  که در انتقال دانش، و تعاملات علمی بهتر بتوانیم از این فضا بهره‌مند شویم. من در مدت پاندمی با محققانی که در مقوله کرونا فعالیت دارند جلسات زیادی داشته‌ام؛ از جمله از مرکز سرم‌سازی رازی بازدید کردم و آنجا شاهد زحمات محققان کشور برای رسیدن به واکسنی بودم که همه کارهای آن در داخل انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با همتراز دانستن واکسن های تولید شده در ایران با بهترین واکسن‌های دنیا گفت: اگر محققان ما در تولید واکسن کرونا تمرکز و به این فناوری دست پیدا کردند، در زمینه‌های دیگر مثل حوزه لیزر و فوتونیک هم می‌توانیم دستاوردهای بسیار زیادی داشته باشیم و موجبات افتخار دیگر را برای کشورمان فراهم کنیم. وی با قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این رویداد علمی گفت: لازم می‌دانم از همه همکاران که در برگزاری این برنامه زحمات زیادی کشیدند، به ویژه از دکتر رزاقی که در بسط و گسترش دانش لیزر در کشور ما پیشتاز و همراه بوده‌اند، از دکتر سیدمهدی طبایی، ریاست مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی و دکتر افشان شیرکوند صمیمانه تشکر می‌کنم.

دومین مدرسه بین‌المللی لیزر و فوتونیک زیست پزشکی افتتاح شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 16 =