کد خبر : 283371
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

در مورد وکیل سرقفلی چه می دانید؟

در مورد وکیل سرقفلی چه می دانید؟

بسیاری از کسبه و کسانی که در حیطه امور تجاری فعالیت دارند، مسلما تاکنون با اصطلاح حقوقی سرقفلی آشنا شده اند و نام آن را بسیار زیاد شنیده اند.

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام گروه وکلای پارسا، وکیل سرقفلی یکی از مهم ترین مباحث حقوقی می باشد که معمولا بین مستاجر و مالک یک مکان تجاری ممکن است بوجود آید. در چنین پرونده هایی معمولا وکیل برای سرقفلی بهتر از هر فرد دیگری می تواند به مالک یا مستاجر کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

سرقفلی در واقع به وجهی گفته می شود که از جانب مستاجر یک ملک برای استفاده از منافع یک مکان تجاری به مالک قبلی یا مستاجر قبلی پرداخت می شود.

توجه داشته باشید که با پرداخت وجه سرقفلی به هیچ عنوان این حق به فرد از مالک مکان سلب نمی شود؛ به بیانی بهتر با پرداخت این وجه مستاجر تنها می تواند در مدتی که مکان تجاری را اجاره کرده است از منافع تجاری آن مکان استفاده کند. در نهایت پس از گذشت مدت زمان معین، مستاجر باید ملک تجاری را تخلیه کند و آن را به مالک بازگرداند، مالک نیز متقابلا باید وجه سرقفلی را به مستاجر بازگرداند.

تعهدات متقابل مالک و مستاجر ملک تجاری

بسیاری از افرادی که به وکیل سرقفلی مراجعه می کنند معمولا می خواهند از تعهدات قانونی مستاجر و مالک نسبت به یکدیگر اطلاع کسب نمایند؛ چرا که وکیل سرقفلی دارای تجربه و مهارت کافی در این زمینه می باشد.

جالب است بدانید که با پرداخت وجه سرقفلی، مستاجر دارای حق تقدم برای اجاره مجدد ملک می گردد. یعنی اگر مالک قصد داشته باشد که پس از پایان مدت زمان عقد اجاره، مستاجر دیگری را برای ملک خود بیاورد. شما باید بدانید که مستاجر قبلی که مبلغ سرقفلی را در قرارداد اجاره قبل پرداخت کرده است، نسبت به دیگر افراد خواهان ملک تجاری دارای حق تقدم می باشد.

در مواردی که مستاجر اولیه قصد اجاره مجدد مکان تجاری را ندارد، مالک وظیفه دارد که مبلغ سرقفلی را به قیمت روز و به طور عادلانه به او بازگرداند. اکنون ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما پیش آید کع قیمت روز مبلغ سرقفلی چگونه تعیین می شود و به او پرداخت می شود؟

بهترین راه پاسخگویی به چنین سوالاتی و جزییان مربوط به آن ها، مراجعه به وکیل سرقفلی و استفاده از خدمات حقوقی و مشاوره ای است. در حالت کلی مبلغ سرقفلی بر اساس موارد زیر تعیین می گردد:

*موقعیت محلی

* کیفیت بنا

* تجهیزات محل

*حسن شهرت مستاجر

اهمیت کمک گرفتن از وکیل سرقفلی

از آنجایی که مسائل و موضوعات مربوط به مشاغل تجاری در روند کسب درآمد آنان اهمیت بسیار زیادی دارد، قانونگذار نیز قوانین جامع و کاملی را برای آن در نظر گرفته است. پس کاملا طبیعی است که در رابطه با موضوع مهمی همچون سرقفلی که قانونگذار ارزش زیادی برای آن قائل است، باید افراد دقت نظر داشته باشند و از  متخصصان حقوقی کمک بگیرند.

گروه حقوق وکلای پارسا با در نظر گرفتن میزان اهمیت چنین پرونده های حقوقی، بهترین وکیل سرقفلی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل حقوقی پرونده‌های خود را حل کنند.

در مورد وکیل سرقفلی چه می دانید؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =