کد خبر : 283217
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
-

پیام وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کودک

پیام وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کودک

در نخستین روز سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان متن پیام «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره منتشر شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به واسطه‌ حضور زلال فرزندان این سرزمین، همواره میعادگاه همدلی‌های مهربانانه بوده است. رویاپردازی‌های کودکانه و نوجوانانه مولد نشاط و سرزندگی بوده و رنگ امید و آرزو به نقش واقعیت‌های جهان امروز می‌زند.

از آنجا که سینمای ملی ایران‌زمین، جایگاهی شایسته در عالم هنرهای ماندگار در سطح جهان به خود اختصاص داده است، اهمیت جشنواره‌ کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست.

امید است هنرمندان و فیلمسازان متعهد ایرانی با بهره‌گیری از فرهنگ ناب و انسان‌ساز اسلامی، پرورش‌دهنده‌ نسل‌هایی باشند تا علاوه بر اینکه در تقابل با نظام‌های سلطه، یارای ایستادگی و مقاومت داشته باشند، نقشی موثر و پیشتاز در بازسازی تمدن نوین اسلامی و حرکت به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت ایفا کنند.

شعار امسال جشنواره با عنوان «سینما سرزمین خیال» بیانگر رسالت خطیر هنر هفتم در حفظ روحیه رویاپردازی و نشاط‌آفرینی برای کودکان و نوجوانان سرزمین ما و همه جهان است تا در دوران سختی که به واسطه همه‌گیری بیماری کرونا بر ما گذشت، با جادوی سینما به فردایی سرشار از آرامش و دوستی بیندیشیم و از داغ کودکان و نوجوانان و خانواده‌های سوگوار و آسیب‌دیده‌ این بلای عالم‌گیر بکاهیم.

از اولویت‌های سینمای ایران، ارتقاء کمی و کیفی آثاری با محوریت کودکان و نوجوانان امروز، آینده‌سازان فردایی بالنده و افتخارآفرین برای ایران اسلامی است. امید است این امر با بسیج و همدلی هنرمندان و نهادهای فرهنگی در آینده‌ای نزدیک به بار بنشیند.

برپایی این رویداد فرهنگی با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی که حفظ و صیانت از ارزش‌های فرهنگی را وظیفه بزرگ خود می‌داند، برگ زرین دیگری بر دیباچه خاطرات و خرد جمعی کودکان این سرزمین خواهد افزود.»

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار می‌شود.

پیام وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کودک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 19 =