کد خبر : 283225
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
-

بیش از ۱۰ هزار دستگاه از تولیدات شهریور خودروسازان تجاری نشد

بیش از ۱۰ هزار دستگاه از تولیدات شهریور خودروسازان تجاری نشد

گزارش عملکرد تولید و فروش دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد از ۶۹ هزار و ۱۱۵ دستگاه خودرو تولیدی ایران‌خودرو و سایپا در شهریور ماه، بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو تجاری نشده است که از این تعداد ۶۴۴۶ دستگاه متعلق به ایران‌خودرو و ۳۸۲۹ دستگاه از محصولات سایپاست.

به گزارش عصرقائم، طبق آمار ارائه شده توسط خودروسازان بزرگ کشور به سازمان بورس، در ششمسن ماه از سال جاری در مجموع ۶۹ هزار و ۱۱۵ دستگاه خودرو تولید شده است که از این تعداد برای ۵۸ هزار و ۸۴۰ دستگاه فاکتور فروش صادر شده و براین اساس ۱۰ هزار و ۲۷۵ دستگاه تجاری‌سازی نشده است.

به صورت دقیق‌تر از ۳۵ هزار و ۹۷۸ دستگاه تولیدی ایران‌خودرو و ۳۳ هزار و ۱۳۷ دستگاه تولیدی سایپا در شهریورماه به ترتیب، ۲۹ هزار و ۵۳۲ از محصولات ایران‌خودرو و ۲۹ هزار و ۳۰۸ دستگاه از محصولات سایپا روانه بازار شده است و به ترتیب ۶۴۴۶ دستگاه از محصولات ایران‌خودرو و ۳۸۲۹ دستگاه از محصولات سایپا احتمالا امکان تجاری‌سازی نداشته و ناقص مانده است.

آمار تولید و فروش خودروسازان به تفکیک محصولات 

طبق آمار، گروه صنعتی ایران‌خودرو در شهریور ماه امسال نشان ۱۹ هزار و ۸۵ دستگاه از محصولات خانواده پژو تولید کرده است که ۱۶ هزار و ۱۴۴ دستگاه آن را فروخته است.

تولید محصولات خانواده سمند در ششمین ماه از سال ۱۴۰۰ نیز ۶۷۵۴ دستگاه بوده است اما این خودروساز در شهریور ماه امسال بخشی از تولیدات ناقص ماه‌های پیش‌تر خود را تکمیل کرده و در این ماه در مجموع ۷۲۹۵ دستگاه از محصولات خانواده سمند را تجاری کرده است.

علاوه‌ بر این در این مدت، ۵۶۱۸ دستگاه دنا، ۳۰۶۹ دستگاه رانا و ۷۲۰ دستگاه تارا در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است که به ترتیب از این میزان تولیدها، ۱۷۷۷ دستگاه دنا، ۲۷۵۶ دستگاه رانا و ۸۴۵ دستگاه تارا توسط ایران‌خودرو فروخته شده است.

ایران خودرو همچنین در شهریور ماه امسال، عملکرد تولید ۷۳۲ دستگاه هایما را ثبت کرده که ۷۱۵ را فروخته است.

در دیگر خودروساز بزرگ کشور (سایپا) نیز در مدت یک ماهه شهریور ماه همانطور که اشاره شد، ۳۳ هزار و ۱۳۷ دستگاه خودرو تولید شده است که برای ۲۹ هزار و ۳۰۸ دستگاه فاکتور فروش صادر شده است. البته در آمار فروش شهریور ماه سایپا، تعدادی از وانت‌های ۱۵۱ تولیدی ماه‌های پیش از شهریور ماه تکمیل و تجاری شده است.

به تفکیک آمار، گروه خودروسازی سایپا در مجموع محصولات خانواده پراید با توجه به توقف انواع پرایدها تنها تولید وانت پراید داشته است. درشهریور ماه امسال ۱۸۰۷ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کرده اما در آمار فروش این محصول عدد ۱۹۷۰ دستگاه را ثبت کرده که نشان از تکمیل و تجاری شدن تولیدات ماه‌های قبل این خودرو در شهریور ماه است.

همچنین در این مدت ۲۸ هزار و ۱۱۷ دستگاه محصولات خانواده تیبا و ۳۰۸۳ دستگاه شاهین تولید کرده که به ترتیب ۲۵ هزار و ۳۷۴ دستگاه از محصولات خانواده تیبا و تنها ۱۹۶۲ دستگاه شاهین را تجاری‌سازی و برایشان صورت مالی ثبت کرده است.

این خودروساز همچنین در محصولات مونتاژی ۱۳۰ دستگاه آریو تولید کرده که دو دستگاه آن را فروخته است.

لازم به تاکید مجدد است در مواردی که میزان فروش از میزان تولید بیشتر است، بدین معناست که از تولیدهای ماه‌های گذشته به هردلیل (همچون کسری برخی قطعات) تجاری نشده بود، تجاری و فروخته شده است.

بیش از ۱۰ هزار دستگاه از تولیدات شهریور خودروسازان تجاری نشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =