کد خبر : 283016
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
-

منافی: ایران نباید در باد بردهای گذشته بخوابد

منافی: ایران نباید در باد بردهای گذشته بخوابد

یک کارشناس فوتبال می‌گوید ایران بازی راحتی جلوی امارات نخواهد داشت و باید با نهایت آمادگی و برنامه‌ریزی برای دیدار با این حرف عربی آماده شود.

به گزارش عصرقائم، جواد منافی در گفت و گو ، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار با امارات و کره‌جنوبی در انتخابی جام جهانی اظهار کرد: فکر می‌کنم روند آماده‌سازی تیم ملی برای برگزاری مسابقات رسمی، به علت نبود بازی تدارکاتی و اردوی بلند مدت، مناسب نیست. تاکنون خدا کمک کرده با بازیکنان خوبی که داریم، تیم ملی نتیجه گرفته است به همین دلیل هر چه جلوتر می‌رویم کیفیت تیم ملی بهتر می‌شود.

وی درباره مصاف ایران با امارات برای کسب سه امتیاز این مسابقه گفت: در هر صورت نمی‌تواند بازی سبکی باشد. اگر انگیزه نداشته باشیم و در باد بازی‌های قبلی بخوابیم و فکر کنیم حتما امارات را می‌بریم، کار سخت می‌شود. به خاطر همین نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی و آمادگی به مصاف این تیم رفت. باید هماهنگ باشیم که مشکلی به وجود نیاید و به سلامتی به جام جهانی راه پیدا کنیم.

این کارشناس فوتبال درباره استراتژی تیم ملی برای غلبه بر اماراتی که به دنبال کسب سه امتیاز مقابل ایران است گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. فکر می کنم بازی سبکی نداشته باشیم. مسلما تیم های عربی جلوی ایران بسته و با تمام وجود بازی می‌کنند. از بحرین تا عراق و امارات همیشه اینطور بازی کرده‌اند. ما در زمین حریف بازی می کنیم. آب و هوا با ایران فرق دارد. باید خیلی باهوش و حساب شده بازی کنیم و سه امتیاز را بگیریم. مسلما اماراتی‌ها دنبال نتیجه گرفتن هستند. به نظرم بازی آسانی نداشته باشیم.

منافی درباره دیدار ایران و کره‌جنوبی در بیستم مهر و وجود فرصت لازم برای برگزاری تمرین و یک بازی مقابل امارات به منظور رسیدن به آمادگی کامل یادآور شد: باید پله به پله جلو برویم. باید از بازی با امارات به سلامت عبور کنیم. همیشه بازی با کره در آسیا آسان نبوده است و این دو تیم جزو برترین تیم‌های آسیا بودند. احتمالا فوتبال خیلی جان‌دار و خوبی از آب در بیاید. فکر می کنم کره ژاپن، ایران و عربستان جزو بهترین‌های هستند. فکر نمی‌کنم بازی آسانی داشته باشیم. باید گام اول با امارات را محکم برداریم و آماده فوتبال متفاوت با کره‌جنوبی شویم. بازیکنان کره‌ای سرعتی و تکنیکی هستند. بازی کردن جلوی کره سخت‌تر از تیم‌های عربی است.

او درباره عملکرد تیم ملی با دراگان اسکوچیچ نیز گفت: نحوه آمدن او به تیم ملی خوب نبود اما الان مهم این است که با وجود اسکوچیچ تیم نتیجه می گیرد. ما همه بازی ها را بردیم و می خواهیم تیم ملی به جام جهانی برود. اسکوچیچ با تیم ملی با نتایج خوبی گرفته و ما هم می‌خواهیم به جام جهانی برویم. پس باید از او حمایت کنیم چون در هر صورت مربی آرام است و دنبال حاشیه نیست. از این سرمربی هم آرامش و خوب بازی کردن می خواهیم. در این شرایط همه باید از او حمایت کنند. امیدوارم فدراسیون هم حمایت کند و تمام امکاناتت را بدهد و راحت بتوانیم به جام جهانی برویم.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار بیشتری به جز صعود به جام جهانی از تیم ملی داشت گفت: ما فعلا با تیم‌های آسیایی بازی می‌کنیم. مهم این است که گام اول را برداریم و به جام جهانی برویم. وقتی به جام جهانی برویم، مقابل تیم‌های با برنامه اروپا و آمریکای جنوبی قرار می‌گیریم. با این شرایطی که می بینیم و با این بازیکنان، آینده روشنی، را برای تیم ملی متصور هستم که بتوانیم حتی از مرحله گروهی بالا برویم.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه برخی معتقدند بازیکنانی فعلی جزو بهترین نسل‌ها یا بهترین نسل فوتبال ملی هستند گفت: فکر می‌کنم بازیکنانی که الان در اختیار تیم ملی هستند کیفیت بالایی دارند. جوان و در عین حال باتجربه هستند. این بازیکنان چند سال کنار هم بودند و خیلی‌ از نفرات کنونی در تیم‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس بازی می کنند. ما لژیونرهای خوبی داریم. شرایط تیم ملی از خط دروازه تا حمله آرمانی است. در هر پست دو بازیکن خوب داریم. این خیلی به سرمربی تیم ملی کمک می کند. فکر می کنم که وجود بازیکنان باتجربه و کارگشا در تیم ملی اتفاق بسیار خوبی است. بازیکنانی مانند طارمی، آزمون و جهانبخش می توانند به تیم کمک کنند. ما یکی از بهترین تیم‌های ملی را در اختیار داریم.

منافی: ایران نباید در باد بردهای گذشته بخوابد/ از اسکوچیچ آرامش و جام جهانی می‌خواهیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =