کد خبر : 283101
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
-

برای تکمیل ساخت زندان جدید و انتقال آن به خارج از شهر مسئولین دولتی باید کمک کنند

برای تکمیل ساخت زندان جدید و انتقال آن به خارج از شهر مسئولین دولتی باید کمک کنند

رئیس سازمان زندان ها در روز اول سفر به خراسان رضوی از زندان سبزوار بازدید و روند فعالیت های این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی،  محمدمهدی حاج محمدی در اولین برنامه سفر به خراسان رضوی از زندان سبزوار بازدید کرد. وی در این بازدید ۵ ساعته ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان به درخواست ها و مطالبات آنان رسیدگی کرد.

رئیس سازمان زندان ها در گفتگو با مسئولان این مرکز ضمن تاکید بر رسیدگی و پایش وضعیت قضایی زندانیان گفت: حضور موثر قضات محترم عاملی مهمی در جهت کاهش جمعیت کیفری است از این رو تعامل زندان با مراجع قضایی می تواند این مساله را تسریع کند. فرایند اصلاح مجرمان دائما باید از سوی قضات رصد شود.

حاج محمدی به مشارکت روحانیون در فرآیند اصلاح و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مدل های کار فرهنگی عمیق و موثر در تربیت زندانیان، حضور دائمی و زندگی روحانیون در کنار زندانیان است و حضور آنان فقط برای اقامه نماز و یا پاسخگویی به سوالات شرعی کافی نیست.

رئیس سازمان زندان ها در خصوص اصلاح الگوی مصرف در زندان ها، بر پخت غدای مناسب برای زندانیان و یکی بودن غذای آنها با زندانبانان تاکید کرد و گفت: این امر علاوه بر رعایت حقوق انسانی زندانیان مانع دورریز غذا و اسراف و تضییع بیت المال می شود.

رئیس سازمان زندان ها در بخشی از این بازدید در مراسم تعزیه خوانی که توسط مددجویان و به مناسبت ایام سوگواری اجرا شد شرکت و خطای حُر و عاقبت بخیری او را به زندانیان گوشزد کرد.

حاج محمدی در این بازدید ناهار را سر سفره زندانیان صرف کرد.

رئیس سازمان زندان ها و هیات همراه در بدو ورود به سبزوار با حضور درگلزار شهدا، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

برای تکمیل ساخت زندان جدید و انتقال آن به خارج از شهر مسئولین دولتی باید کمک کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =