کد خبر : 283017
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

پنج نکته درباره قرعه‌کشی لیگ برتر بیست‌ویکم

پنج نکته درباره قرعه‌کشی لیگ برتر بیست‌ویکم

اگر پرسپولیس، استقلال و سپاهان را سه مدعی اصلی قهرمانی در لیگ ۲۱ بدانیم، قرعه‌ای که از گلدان‌ها درآمده برای هر سه تیم نسبتا متعادل است. به‌ندرت به یاد می‌آوریم که مدعیان لیگ برتر چنین قرعه معمولی و ملایمی داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر قرعه‌کشی شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات در جریان ترتیب رویارویی با یکدیگر قرار گرفتند. این بخش از کار معمولا پیش‌درآمد جذابی برای مسابقات لیگ است. به چند نکته درباره قرعه‌کشی لیگ ۲۱ توجه کنید.

قرعه متعادل سه مدعی

اگر پرسپولیس، استقلال و سپاهان را سه مدعی اصلی قهرمانی در لیگ ۲۱ بدانیم، قرعه‌ای که از گلدان‌ها درآمده برای هر سه تیم نسبتا متعادل است. به‌ندرت به یاد می‌آوریم که مدعیان لیگ برتر چنین قرعه معمولی و ملایمی داشته باشند. در تقویم مسابقات لیگ ۲۱ شاید فقط یک نمونه از دشواری نسبی برنامه درباره پرسپولیس وجود داشته باشد. این تیم فصل گذشته در سه هفته پیاپی به ترتیب به مصاف ذوب‌ آهن، سپاهان و استقلال رفت و امسال سه هفته متوالی باید برابر ذوب‌ آهن، سپاهان و تراکتور قرار بگیرد. در سایر موارد پراکندگی مسابقات دشوار هر سه مدعی، شکل مناسبی دارد. داربی تهران هفته هشتم برگزار می‌شود، بازی استقلال و سپاهان هفته دهم است و نبرد پرسپولیس و سپاهان هم در هفته دوازدهم خواهد بود. افتتاحیه و اختتامیه مسابقات هر سه تیم هم معمولی است. پرسپولیس، استقلال و سپاهان به ترتیب لیگ را با مصاف برابر فولاد، هوادار و مس رفسنجان آغاز می‌کنند و مقابل فجرسپاسی، نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک به پایان می‌برند.

پیش‌داربی و پس‌داربی عادی

قرعه متعادل لیگ ۲۱، حتی شامل مسابقات قبل و بعد از داربی تهران هم می‌شود. همیشه برای هواداران پرسپولیس و استقلال مهم است که تیم محبوب‌شان قبل از داربی برابر چه رقیبی به میدان می‌رود. مصاف با یک تیم قدرتمند احتمال محرومیت و مصدومیت را بالا می‌برد. در لیگ ۲۱ اما همه‌ چیز عادی است. پرسپولیس قبل از داربی با نفت مسجدسلیمان پیکار می‌کند و استقلال هم به مصاف نفت آبادان می‌رود. بعد از شهرآورد هم سرخ‌ها با هوادار پیکار می‌کنند و آبی‌پوشان رودرروی پیکان قرار می‌گیرند.

به سود فرهاد مجیدی

سرمربی استقلال به دلایل متعدد زیر فشار است و با وجود انواع حاشیه‌هایی که در این مدت به وجود آمده، نیاز دارد فصل جدید را پرقدرت و با کسب امتیازات چشمگیر شروع کند. در این میان رقم‌خوردن یک قرعه نسبتا خوب در هفته‌های آغازین می‌توانست برای فرهاد مجیدی حادثه خوشایندی باشد و به نظر می‌رسد همین اتفاق هم رخ داده است. استقلال فصل را برابر تیم تازه صعودکرده هوادار آغاز می‌کند، سپس رودرروی ذوب‌ آهنی قرار می‌گیرد که فصل گذشته به سختی در لیگ برتر ماندگار شد. دیدار هفته سوم این تیم برابر تراکتور ساده نخواهد بود اما استقلال در دو هفته بعدی با فجرسپاسی و نساجی مازندران رودررو می‌شود. در مجموع قرعه پنج هفته ابتدایی برای استقلال خوب است و فرهاد مجیدی فرصت خواهد داشت خودش را روی نیمکت آبی‌ها تثبیت کند.

تعویق دوباره یک مسابقه؟

پرسپولیس و فولاد به عنوان قهرمانان لیگ و جام حذفی باید پیش از شروع فصل جدید در قالب بازی سوپرجام به مصاف هم می‌رفتند. با این وجود دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از بیم مصدومیت بازیکنان درخواست کرد این دیدار به تعویق بیفتد که تقاضای او مورد اجابت هم قرار گرفت. از قضا این دو تیم در هفته اول لیگ ۲۱ هم به یکدیگر خورده‌اند اما به نظر می‌رسد مسابقه لیگی آنها هم به تعویق خواهد افتاد. پرسپولیس ۲۴ مهر با الهلال عربستان دیدار می‌کند و اگر موفق به شکست این تیم شود، ۲۷ مهر (یعنی تاریخ اعلام‌شده برای آغاز لیگ) باید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با برنده الوحده امارات و النصر عربستان دیدار کند. بنابراین احتمال قابل توجهی وجود دارد که دو دیدار معوقه پرسپولیس – فولاد داشته باشیم!

فال قهرمانی پرسپولیس؟

پرسپولیس قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر است و طبیعتا مدعی اول کسب این عنوان در فصل جدید نیز شناخته می‌شود. سرخ‌پوشان پارسال رقیب قدرتمندی به نام سپاهان داشتند و امسال هم حتما علاوه بر این تیم، حریفانی همچون استقلال و گل‌گهر سیرجان برای به پایین‌کشیدن سرخ‌ها تلاش خواهند کرد. در عین حال پرسپولیس امیدوار است با کسب ششمین قهرمانی پیاپی، دبل هت‌تریک خودش را کامل کند. اگر کار به روز آخر بکشد و سرخ‌پوشان این موفقیت را تکرار کنند، جشن قهرمانی آنها در شیراز و ورزشگاه خانگی فجرسپاسی برگزار خواهد شد. پرسپولیس سابقه برگزاری جشن در ورزشگاه جم بوشهر را دارد و تکرار این تجربه در شیراز برای آنها بسیار خوشایند خواهد بود؛ مخصوصا که سرخ‌پوشان در این شهر کلی هم هوادار دارند.»

پنج نکته درباره قرعه‌کشی لیگ برتر بیست‌ویکم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 15 =