کد خبر : 282987
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
-

رسول اعظم(ص) پیام آور عشق و محبّت

رسول اعظم(ص) پیام آور عشق و محبّت

استان مازندران همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر در سوگ سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سیاه پوش شد.

به گزارش عصرقائم،  ۲۸ماه صفر سالروز رحلت سید انبیاء و برترین آفریده خدا محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) است. وجود مقدسی که خداوند متعال تمام جهان را به یُمن او و عترت پاکش آفرید و نور او اول مخلوق خداوند است. پیامبری که خداوند حکیم بار‌ها در قرآن کریم او را ستوده است.

سخن در فضایل و مناقب آن حضرت بسیار است، اما آنچه در این مقام باید گفت عظمت مصیبت خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) است؛ تا آنجا که امام باقر (علیه السلام) در روایتی چنین می‌فرماید: «من أصیب بمصیبة فلیذکر مصابه بالنبی (صلی الله علیه و آله) فانه من أعظم المصائب»

هر کس به مصیبتی گرفتار شد، پس باید مصیبت خود را نسبت به پیامبر الانبیاء (صلی الله علیه و آله) بیاد آورد پس همانا که مصیبت پیامبر از بزرگترین مصیبتهاست.

استان مازندران همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۲۸ صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، اسوه اخلاق در جهان پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله) و شهادت مظلومانه کریم آل طه دومین امام معصوم، سید جوانان اهل بهشت، صاحب کرامت و شفیع قیامت، امام حسن مجتبی (ع) عزادار و سوگوار شد.

امسال به علت محدودیت های موجود ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا آیین های سوگواری این مناسبت مذهبی متفاوت تر از سال های قبل در حال برگزاری است..

فضاسازی و سیاه پوش کردن سطح شهر، ادارات و مساجد و تکایا، تولید محتوا در قالب عکس، فیلم، اینفوگرافیک و انتشار گسترده در شبکه های اجتماعی فضای مجازی همراه با پخش برنامه های عزاداری از رسانه ملی از جمله برنامه های گرامیداشت این ایام است.

عزاداران و هیئت های مذهبی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، در فضای باز و در مدت زمان محدود به برگزاری مراسمات عزاداری می پردازند.

توزیع نذورات به صورت بسته بندی شده و پخش مداحی و مرثیه سرایی در اماکن عمومی از دیگر آیین ها برای گرامیداشت ایام پایانی ماه صفر در استان است.

نفوذ عامل انحراف از مسیر ولایت است

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا با بیان اینکه تلاش پیامبر (ص)، تلاش ساعت اداری نبود و مرخصی نداشتند، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) برای ساختن جامعه آرمان تلاش شبانه روزی داشتند.

حجت الاسلام ملازاده ضمن تسلیت ایام ۲۸ صفر و نیز شهادت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، با اشاره به اینکه خدای متعال یکصدو ۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت انسان‌ها آورده است، گفت: در هر جامعه‌ای یک پیامبر مبعوث شده است از حضرت آدم تا خاتم.

ملازاده با بیان اینکه هرجامعه ویژگی‌های خاص خود را دارد و انبیا با توجه به ویژگی‌های ان جامعه کار تبلیغات و هدایت بشر را در ابعاد مختلف انجام میدادند، افزود:در زمان بعثت پیامبر اعظم (ص) جامعه آن زمان ویژگی‌های خاصی داشت، جامعه که‌ای پیامبر (ص) با آن روبرو بود، جامعه‌ای بت پرست و مشرک و بویی از توحید در آنجا به مشام نمی‌رسید.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا با اشاره به اینکه در جامعه قبل از بعثت پیامبر (ص) بت دارای ارزش بود و ظواهر دنیوی دارای جایگاه بود، ادامه داد: در آن جامعه از علم و دانش خبری نبود و انسان‌ها بهره‌ای از فضائل علمی نبرده بودند. تعصبات قومی و قبیله‌ای در دوران جاهلیت موج می‌زد.

ملازاده با تصریح براینکه دردوران جاهلیت، ظلم و فساد و تبعیض فراوان بود، خاطرنشان کرد: در دوران جاهلیت زن‌ها به عنوان کالا به شمار می‌آمد ند و دختری اگر به دنیا می‌آمد برای خانواده ننگ محسوب می‌شد و جامعه‌ای که بویی از انسانیت و معنویت نبرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا اضافه کرد: در دوران جاهلیت انحطاط فرهنگی و اجتماعی موج می‌زد و پر از آداب و رسوم غلط و اشتباه بود.

ملازاده د رادامه با بیان اینکه پیامبر (ص) با مجاهدت خستگی ناپذیر، جامعه دوران جاهلیت را به جامعه الگو برای جهان تبدیل می‌کنند، افزود:پیامبر (ص) سنگ بنایی را گذاشتند که همه انسان‌ها در جهان با توجه به این سنگ بنا، به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا اضافه کرد: پیامبر (ص) برای ماندگاری دین و کتاب و اهداف و شریعت تلاش شبانه روزی داشتند برای همین رحمت للعالمین شد. پیامبر (ص) حتی برای هدایت آدم‌ها غم و غصه میخوردند.

ملا زاده با بیان اینکه تلاش پیامبر (ص)، تلاش ساعت اداری نبود و مرخصی نداشتند، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) برای ساختن جامعه آرمانی، تلاش شبانه روزی داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا با بیان اینکه ثمره تلاش پیامبر (ص)، تبدیل جامعه شرک و بت پرست به جامعه توحیدی بود، گفت: پیامبر (ص) مبلغین و مربیانی برای تبلیغ دین به اقصی نقاط جهان تربیت کردند.

ملازاده، با تصریح بر اینکه اگر قرار است در راه و مسیر ولایت باشیم، باید کار و تلاشمان شبانه روزی باشد، افزود: باید کارو تلاشمان شبیه پیامبر (ص) شبانه روزی باشد که اگر دشمن از هر طریقی خواست ما را ناامید کند، ما ناامید نشویم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا با تصریح بر اینکه دشمنان، پیامبر (ص) را مورد هجمه‌های روحی و روانی قرار میدادند و یاران پیامبر (ص) را به شهادت میرساندند، اما پیامبر (ص) دست از کار نکشیدند، گفت: پیامبر (ص) با مجاهدت خود نگاه دنیایی را از جامعه برداشت و پرچم توحید در همه جا بلند شد.

ملازاده با بیان اینکه جامعه‌ای که پیامبر (ص) ساختند، پراز جامعه برادری و برابری شده است، گفت: زنان در جامعه پیامبر (ص) دارای عزت و ارزش شدند. عطوفت و مهربانی در همه جا پراکنده شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا در ادامه با تاکید براینکه اگر کسی که کار خود را درست انجام بدهد، میتواند جامعه رابسازد، گفت:، اما اگر کسی از مسیر اصلی دچار انحراف شد، جامعه را نیز منحرف کرده و به سمت جاهلیت مدرن می‌برد.

ملازاده با بیان اینکه ملاک جامعه پیامبر (ص) ایمان و تقوا بود است، گفت:پیامبر (ص) جامعه‌ای نبوی تحویل دادند و خدای متعال هم به ایشان گفت که رسالت خود را تکمیل کردی.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر (ص) جامعه نبوی دچار انحرف شد، گفت: عده‌ای با نفوذ در مقابل جامعه نبوی ایستادند و ارزش‌ها را به ضد ارزش‌ها تبدیل کردند. تا جایی که امیرالمومنین (علیه السلام و امام حسن (علیه السلام) تا امام یازدهم را به شهادت رساندند.

ملازاده با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از سلاله حضرت زهرا (سلام الله علیها) است، گفت: امام با پیروزی انقلاب، جامعه را شهادت طلب و ایثار گر تبدیل کرد. امام در وصیت نامه خود فرمودند که ملت ما از ملت دوران رسول الله (ص) بهتر است چرا که در دوران رحلت پیامبر (ص) عده‌ای خیانت کردند.

مسئول دفتر نمایندگی و لی فقیه در لشگر ۲۵ کربلا با تاکید براینکه باید قدر نعمت ولایت را دانست خاطرنشان کرد:بایدتلاش شبانه روزی داشته باشیم و مجاهدت کنیم تا بتوانیم به تکالیفی که دین برعهده ما گذاشته درست انجام بدهیم.

رسول اعظم(ص) پیام آور عشق و محبّت/کریم اهل بیت، مظهر انفاق و ایثار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یک =