کد خبر : 283053
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

بایدن بر اهمیت همکاری با اتحادیه اروپا در منطقه هند و آرام تاکید کرد

بایدن بر اهمیت همکاری با اتحادیه اروپا در منطقه هند و آرام تاکید کرد

رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت همکاری مستحکم و قوی بین آمریکا و اتحادیه اروپا در منطقه هند و آرام تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، این تاکید جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا در روز دوشنبه مطرح شد.

کاخ سفید گفت: بایدن در تماس با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا بر حمایت خود از اتحادیه اروپا به عنوان “شریک اصلی آمریکا” تاکید کرد.

بایدن از تجدید همکاری با اتحادیه اروپا در زمینه مقابله با کووید-۱۹ و نیز گام‌های اتخاذ شده برای حل و فصل بحران آب‌وهوایی استقبال کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا فعالیت شورای تجارت و تکنولوژی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را به منظور تضمین اصولی برای مدیریت تجارت جهانی و تکنولوژی‌های دشوار و نوپا که ریشه در ارزش‌های دموکراسی، اصول بازار و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک زنجیره واردات دارند، بررسی کردند.

بایدن بر اهمیت ارسال امکان بیانیه‌هایی از مرزها تاکید کرد.

در این تماس دو طرف بر لزوم برداشتن گام‌هایی برای حل و فصل مشکلات آب‌وهوایی همزمان با آمادگی برای برگزاری کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل در گلاسگو اسکاتلند در ماه جاری میلادی تاکید کردند.

بایدن همچنین حمایت قوی خود را از الحاق غرب بالکان به اتحادیه اروپ اعلام کرد.

این تماس در بحبوحه تنش بین پایتخت‌های اروپایی و واشنگتن بعد از مذاکرات آمریکا درباره توافق امنیتی جدید در منطقه هند و آرام با انگلیس و استرالیا موسوم به توافقنامه آکوس انجام گرفته است.

این در حالی است که امروز سه‌شنبه اجلاس غیررسمی سران اتحادیه اروپا در اسلوونی برگزار می‌شود. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در آن شرکت می‌کند.

بایدن بر اهمیت همکاری با اتحادیه اروپا در منطقه هند و آرام تاکید کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =