کد خبر : 283054
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
-

“آماده باش” در تایوان پس از ورود ۵۶ جنگنده چین به حریم هوایی این کشور

“آماده باش” در تایوان پس از ورود ۵۶ جنگنده چین به حریم هوایی این کشور

وزارت دفاع تایوان از نقض حوزه شناسایی پدافند هوایی این کشور توسط ۵۶ جنگنده‌ چین خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۵۶ فروند جنگنده و بمب‌افکن نیروی هوایی چین حوزه شناسایی پدافند هوایی (ADIZ) این کشور را نقض کرده‌اند.

به گفته وزارت دفاع ملی تایوان ، اولین سورتی شامل ۵۲ هواپیما شامل ۳۴ جنگنده J-۱۶ و ۱۲ بمب افکن H-۶ و سایر هواپیماها بود. بعداً ، چهار فروند J-۱۶ چینی دیگر به سمت جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان پرواز کردند. به گفته این وزارتخانه ، نیروی هوایی تایوان هواپیماهای جنگنده خود را آماده کرده و بر حرکت هواپیماهای جنگی چین در سیستم پدافند هوایی خود نظارت کرده است.

بر این اساس، بیشترین تعداد از جنگده‌های چین در یک روز از سپتامبر سال گذشته وارد حریم هوایی تایوان شده‌اند.

سو تسونگ چانگ ، نخست وزیر تایوان در واکنش گفت ، تایوان باید در مورد فعالیت های نظامی هوایی چین در آماده باش باشد ، ما آنچه را که برای دفاع از خود لازم است انجام می دهیم.

تایوان گزارش داده است که ۱۴۸ هواپیمای نیروی هوایی چین در قسمت جنوبی و جنوب غربی منطقه پدافند هوایی خود در یک دوره چهار روزه که از روز جمعه آغاز شده است . چین تایوان را قلمرو وارد حریم هوایی این کشور شده اند

تایوان فعالیتهای نظامی مکرر چین را در منطقه “جنگ خاکستری” می نامد ، که برای از بین بردن نیروهای تایوان با درگیری مکرر آنها و همچنین سنجش پاسخهای تایوان طراحی شده است.

نخست وزیر در تایپه به خبرنگاران گفت: تایوان باید در حالت آماده باش باشد. چین روز به روز در حال پیشرفت است. جهان همچنین شاهد نقض مکرر صلح منطقه ای و فشار چین بر تایوان بوده است. تایوان باید “خود را تقویت کند” و متحد باشد. تنها در این صورت کشورهایی که می خواهند تایوان را ضمیمه خود کنند جرات نمی کنند به راحتی به زور متوسل شوند. تنها زمانی که خودمان به خود کمک کنیم دیگران نیز می توانند به ما کمک کنند.

تسای اینگ ون ، رئیس جمهور تایوان ، مدرن سازی نیروهای مسلح را در اولویت خود قرار داده است و بر استفاده از سلاح های متحرک و جدید برای هرگونه حمله از سوی چین تا حد ممکن تمرکز کرده است تا تایوان را تبدیل به یک “خارپشت” کند.

تسای در مقاله ای برای مجله آمریکایی Foreign Affairs نوشت: سقوط تایوان پیامدهای “فاجعه آمیزی” برای صلح در آسیا ایجاد خواهد کرد. تایوان به دنبال رویارویی نظامی نیست ، اما اگر دموکراسی و شیوه زندگی آن تهدید شود ، تایوان برای دفاع از خود هر کاری که لازم باشد انجام می دهد.

آمریکا اصلی ترین تأمین کننده نظامی تایوان ، افزایش فعالیت های نظامی چین در نزدیکی جزیره را بی ثبات کننده توصیف کرده و بر تعهد “قاطع” خود در قبال تایوان تاکید کرده است.

ژاپن گفته است که از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و امیدوار است تایوان و چین بتوانند اختلافات خود را از طریق مذاکره حل کنند. توشیمیتسو موتگی ، وزیر خارجه ژاپن در توکیو گفت: “ژاپن معتقد است که وضعیت اطراف تایوان صلح آمیز و با ثبات است.” وی افزود: “علاوه بر این ، به جای نظارت بر وضعیت ، ما امیدواریم سناریوهای مختلف احتمالی که ممکن است بوجود آید را مورد بررسی قرار دهیم تا در مورد گزینه های موجود و همچنین آماده سازی هایی که باید انجام دهیم ، توجه کنیم.”

شورای امور سرزمین اصلی (MAC) ، مهمترین نهاد سیاستگذار تایوان در چین ، پکن را متهم کرد که با تهاجمات بزرگتر اخیر خود “به وضع موجود صلح و ثبات در تنگه تایوان آسیب جدی وارد کرده است”. چیو چویی چنگ ، ​​سخنگوی این شورا ، در بیانیه ای گفت: “ما از مقامات پکن می خواهیم فوراً اقدامات تحریک آمیز غیر مسالمت آمیز و غیرمسئولانه خود را متوقف کنند.”

وی افزود: “چین مقصر ایجاد تنش بین دو طرف تنگه (تایوان) است و امنیت و نظم منطقه را بیشتر تهدید کرده است.” “تایوان” هرگز در برابر تهدیدها سازش نخواهد کرد و تسلیم نخواهد شد “.

نیروهای ناسیونالیستی شکست خورده پس از شکست در جنگ داخلی به کمونیست هایی که جمهوری خلق چین را تاسیس کردند ، به تایوان فرار کردند و در آنجا حکومت تشکیل دادند. جمهوری چین ، که نام رسمی تایوان است ، همچنان کرسی چین خود را در سازمان ملل متحد تا نوامبر ۱۹۷۱ که جمهوری خلق چین به رسمیت شناخته شد ادامه داد. پکن از آن زمان با دخالت تایوان در سازمان ملل و سازمان ها و اتحادهای بین المللی مخالفت کرده است.

ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار داد که فعالیت نظامی چین در نزدیکی تایوان خطر محاسبات اشتباه را در بر می گیرد و صلح و ثبات منطقه را تضعیف می کند. در این بیانیه آمده است: “ما از پکن می خواهیم فشارها و ارعاب نظامی ، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند.”

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در پاسخ گفت که فروش تسلیحات آمریکا به تایوان و همچنین کشتی های آمریکایی که در تنگه تایوان حرکت می کنند “اقدامی تحریک آمیز است که به روابط آمریکا و چین آسیب رسانده است. هوآ چونینگ ، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای گفت: “چین همه اقدامات متقابل لازم را اتخاذ خواهد کرد و هرگونه توطئه” استقلال تایوان “را قاطعانه از بین خواهد برد.

"آماده باش" در تایوان پس از ورود ۵۶ جنگنده چین به حریم هوایی این کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =