کد خبر : 282905
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

وجود چه ابزارهایی در همه خانه ها ضروری است؟

وجود چه ابزارهایی در همه خانه ها ضروری است؟

جعبه یا کیف ابزار وسیله ای است که برای نگهداری مجموعه ای از ابزارآلات مثل انواع آچار، پیچ گوشتی، انبردست، دم باریک، چکش، میخ و… به کار می رود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام ساختمانچی، دلیل نگهداری این وسایل در کیف ابزار، سهولت در حمل، ایجاد نظم و محافظت این وسایل و ابزار مهم می باشد. جنس کیف ابزار عموما پلاستیکی یا فلزی می باشد، که با توجه به محل استفاده از آن، جنس کیف ابزار را انتخاب می کنند.

کاربرد کیف ابزار

در خانه: در همه خانه ها به دلیل این که قطعا مشکلات فنی برای قسمت های مختلف اتفاق می افتد، یک کیف ابزار حتی در حد خیلی مختصر واجب است. داشتن کیف ابزار در خانه از هزینه های اضافی برای تعمیرات پیش پا افتاده جلوگیری می کند.

کیف ابزار تبلیغاتی: بسیاری از شرکت ها با چاپ لوگو یا شعار تبلیغاتی دلخواهشان روی کیف ابزار به نوعی تبلیغات محصول و برند خود را به این شیوه انجام می دهند. وقتی این کیف ابزار به مکان های مختلفی برده می شود یک تبلیغات کم هزینه و بی دردسر برای شرکت مربوطه اتفاق می افتد.

هدیه تبلیغاتی: یک ایده خلاقانه از طرف مدیران یک شرکت برای کارکنانشان استفاده از یک کیف ابزار با چاپ لوگو، نام تجاری یا شعار تبلیغاتی شرکن باعث ماندگار شدن این برند در ذهن مخاطب می شود.

در محل کار: تعمیرکاران و تاسیساتی ها در هر زمینه فعالیتی، نیاز به ابزارهای خاص خود دارند که اگر احتیاج به حمل آن از جایی به جای دیگر را داشته باشند، به راحتی داخل کیف ابزار قرار دهند و آن را حمل کنند.

نکات مهم در خرید کیف ابزار

سایز کیف ابزار:در خرید کیف ابزار ابعاد آن باید متناسب با وسایلی که داخل آن قرار می دهید باشد.

جنس کیف ابزار: اصولا برای مصارف خانگی از کیف ابزار پلاستیکی و برای مشاغل برای استحکام بیشتر، دوام و ماندگاری از جنس فلزی استفاده می کنند.

تعداد طبقات و جیب ها: در کیف های ابزار برای اینکه ابزار به راحتی در آن جای شوند دارای پارتیشن ها و جیب هایی است که هنگام خرید کیف ابزار آن را مد نظر بگیرید.

قفل کیف ابزار: قفل یا زیپ کیف ابزار علاوه بر استحکام باید به سهولت باز و بسته شود.

انتخاب ابزارآلات داخل کیف ابزار: براساس نیاز و گنجایش کیف ابزار، داخل آن را از ابزار مورد نظرتان پر کنید.

آچار

آچارها نوعی از ابزار دستی هستند، که با آن انواع پیچ ها را باز و بسته می کنند. با وجود تنوع اتصالات دارای پیچ و مهره، آچارها هم دارای انواع مختلفی هستند. آچارها به دلیل داشتن دسته بلند، دارای نیروی گشتاوری می باشند. آچارهای با کیفیت از کروم وانادیوم ساخته می شود. زمان خرید آچار توجه کنید که در دو نوع تخت و رینگ وجود دارند و با توجه به نیازتان آن را خرید کنید.

 راهنمای خرید آچار با توجه به موارد استفاده

آچار فرانسه: تنها یک سر آچار فرانسه تخت و کاربردی است و اندازه باز شدن دهانه در این آچار قابل تغییر است، که باید با توجه به سایز پیچ و مهره مد نظر آن را باز کنید.

آچاررینگی: این آچار دوازده شیار دارد که هر شیار در دو طرف پیچ با مهره قرار می گیرد و با زاویه به آن نیرو وارد می کند.

آچار دو سر تخت: دهانه های این آچارU شکل است و دارای دو انتهای تخت است که موجب سهولت باز و بسته شدن پیچ ها می شود.

آچار آلن: آچاری L مانند با مقطع شش ضلعی و همان طور که از اسمش مشخص است کابرد آن برای باز و بسته کردن پیچ های آلن می باشد.

آچار دو سر رینگ: این مدل دارای دو حلقه غیر هم سایز در دو طرفش می باشد که، برای سفت کردن پیچ های شش ضلعی و مربع استفاده می شود.

آچار بکس:  از این آچار برای باز و بسته کردن پیچ هایی که به نیروی زیاد نیاز دارند به کار می رود، اگر امکان استفاده از آچار تخت به دلیل فضای کم نباشد از این آچار استفاده می شود.

آچار یک سر تخت و یک سر رینگ: یک سر این آچار، تخت و یک سر آن یک حلقه بسته دارد و هر دو سرش هم اندازه است. از سر رینگی برای باز کردن پیچ و مهره ها و از سر تخت آن برای باز کردن سریع آن ها استفاده می شود.

وجود چه ابزارهایی در همه خانه ها ضروری است؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 19 =