کد خبر : 282843
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود

پوشیدن کفش‌های ورزشی اشتباه تنها باعث کاهش تاثیر ورزش نمی‌شود بلکه می‌تواند به سلامت شما نیز آسیب برساند. برای مثال، پوشیدن کفش با آج کف نازک در هنگام پیاده‌روی می‌تواند خطر پیچ‌خوردگی مچ پا را افزایش دهد یا پوشیدن کفش مخصوص تمرین برای دویدن می‌تواند منجر به التهاب کف پا، درد پا و سایر مشکلات شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام دیجی استایل، اگر می‌خواهید ورزش راحت و موثری داشته باشید مهم است که کفش ورزشی مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه با نحوه انتخاب کفش مناسب برای ورزش آشنا می‌شوید.

۱٫ هوشمندانه خرید کنید

سایز، عرض و شکل کفش را با شکل پای خود هماهنگ کنید. به‌عبارت‌دیگر، تلاش نکنید یک میخ گرد را در یک سوراخ مربعی شکل قرار دهید. به شکل کلی پای خود نگاهی بیندازید و سپس به شکل کلی کفش نگاه کنید. با یکدیگر تناسب ندارند؟ کفش را در قفسه رها کنید. از سوی دیگر، سطح راحتی خود را در نظر بگیرید. اگر کفش به بخشی از پا یا انگشتان پای شما فشار وارد می‌کند یا آن را جمع می‌کند از خرید آن صرف‌نظر کنید.

نمایندگی فروش آنلاین کفش اسکچرز در زمان‌هایی در سال حراج می گذارد و کفش طبی و کفش ورزشی را با قیمت پایین‌تری می‌فروشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید بوت یا کفش ورزشی زنانه یا مردانه اصل بخرید، برند اسکیچرز نیز انتخاب مناسبی است.

۲٫ نوع ورزش خود را در نظر بگیرید

قدم بعدی برای انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود این است که مشخص کنید ورزشی که انجام می‌دهید به چه نوع حرکاتی نیازمند است. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی تنها شامل حرکات رو به‌جلو می‌شوند که تاثیرات کمی ایجاد می‌کنند. دویدن نیز شامل حرکات رو به‌جلو یا حرکات خطی است اما تاثیر زیادی ایجاد می‌کند. این بدین معناست که در دویدن هر دو پا به‌طور هم‌زمان از روی زمین برداشته می‌شوند. از سوی دیگر ورزش‌هایی مانند رقص و تمرینات دایره‌ای شامل تغییرات زیادی در جهت ازجمله به سمت جلو، عقب، مورب یا یک‌طرفه هستند.

۳٫ امکانات کفش را بررسی کنید

هنگامی‌که می‌دانید چه نوع ورزشی می‌خواهید انجام دهید و این ورزش شامل چه حرکاتی است طرح کفش‌هایی که مورد نظرتان است را بررسی کنید. به‌طور کلی چهار قسمت از کفش را از پایین تا بالا لازم است بررسی کنید. اول، کف و آج کفش که با زمین تماس دارد و کشش را فراهم می‌کند. این قسمت از افتادن بر روی زمین جلوگیری می‌کند. در این زمینه کفش‌ها بسیار متنوع‌اند و برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

· کفش‌هایی با زیره صاف و مناسب برای تمرینات داخل سالن

· کفش‌های متوسط برای پیاده‌روی

· کفش‌های بزرگ و قالب‌دار برای ورزش‌هایی که در مسیرهای ناهموار انجام می‌شوند

مچ‌بند به قسمتی از کفش مرتبط است که در زیر یا بالای مچ شما قرار دارد. توجه کنید که مچ‌بند کفش حرکات داخلی یا خارجی پا را محدود می‌کند یا به پا اجازه حرکت می‌دهد. نمایندگی محصولات برند آندر آمور انواع کتونی و کفش مردانه و زنانه اصل را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از میان آن‌ها کفش ورزشی موردنظر خود را انتخاب کنید. این برند محصولات دیگری مثل هودی، تیشرت و لگ ورزشی نیز تولید می کند و قیمت آن‌ها نیز مناسب است.

۴٫ کفش خود را با ورزشتان هماهنگ کنید

نکته بسیار مهم در انتخاب کفش ورزشی مناسب این است که کفشی را انتخاب کنید که با ورزشی که انجام می‌دهید هماهنگ باشد. در ادامه با کفش‌های مناسب برای انواع ورزش آشنا می‌شوید.

· پیاده‌روی: کفش‌های مناسب پیاده‌روی باید دارای کفی ضخیم و آج برای فراهم کردن کشش لازم باشند. آج بزرگتر کفش برای ایجاد ثبات در مسیرهای مختلف طراحی شده است. ساق بلندتر کفش از پیچ‌خوردگی مچ پا بر روی سنگ‌ها و خاک جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که سنگ وارد کفش شود.

· ورزش‌های گروهی و دایره‌ای: کفش ورزشی مخصوص تمرین برای این ورزش‌ها بسیار مناسب‌اند. از آنجایی‌که ورزش‌های گروهی و دایره‌ای شامل حرکاتی با تغییر جهت‌های مختلف می‌شوند لازم است کفش‌هایی را در هنگام انجام آن‌ها بپوشید که حمایت جانبی فراهم می‌کنند. کفی پا باید از پاشنه تا نوک پا صاف باشد، آج باید متوسط باشد و از نمای کناری دیده شود و همچنین، ساق کفش بالاتر از استخوان مچ پا باشد. بیشتر کفش‌های ورزشی مخصوص تمرین دارای پشتیبانی هستند و در هنگام انجام حرکات جانبی جمع نمی‌شوند.

· دویدن: کفش‌های دویدن برای گرفتن ضربه و همچنین تقسیم نیروها در هنگام فرود طراحی شده‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای دویدن کفش بخرید کفشی با ضربه‌گیر مناسب را انتخاب کنید. همچنین مهم است بتوانید انگشتان پایتان را در جعبه انگشتان تکان بدهید. همچنین، لازم است میان انگشتان و نوک کفش به اندازه عرض یک انگشت فاصله باشد زیرا در هنگام دویدن، پا کمی متورم می‌شود. همچنین به بالا بودن پاشنه در کفش دو توجه کنید. پاشنه کفش باید کمی بالاتر از انگشتان پا باشد تا حرکت روبه‌جلو تسهیل شود.

· تمرینات هوازی داخل سالن: برای این ورزش‌ها، ضربه‌گیر اصلی کافی است. بر اساس حرکاتی که انجام می‌دهید ساق کفش را انتخاب کنید. در بیشتر مواقع، این کفش‌ها دارای یک کفه صاف با حداقل شیارها در قسمت زیرین هستند، زیرا برای ورزش کردن در داخل سالن به اندازه ورزش در فضای باز به کشش نیاز ندارید.

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =