کد خبر : 282934
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

رونمایی از تخلف های حوزه لوازم خانگی در مستند «ساید بای ساید»

رونمایی از تخلف های حوزه لوازم خانگی در مستند «ساید بای ساید»

فیلم مستند «ساید بای ساید» با موضوع حضور لوازم خانگی در بازار ایران دوشنبه، دوازدهم مهر ماه از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش عصرقائم، مستند «ساید بای ساید» به کارگردانی سیدمحمدرضا ترین‌سان در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب، دوشنبه دوازدهم مهر ماه از شبکه مستند سیما به روی آنتن می رود.

این فیلم مستند ماجرای حضور تولیدات لوازم خانگی خارجی و به ویژه لوازم کره‌ای در بازار ایران در دهه های گذشته تاکنون است. این فیلم با روایتی صریح و شفاف به عوامل قدرت‌گیری این برندهای خارجی در صنعت و بازار لوازم خانگی کشورمان پرداخته و از تخلفی پیدا و پنهان در این صنعت رونمایی می‌کند.

محمدرضا نعمت زاده، عباس هاشمی، محمدرضا دیانی، حسین فتاحی و … از جمله افرادی هستند که جلوی دوربین این مستند قرار گرفته‌اند.

سیدمحمدرضا ترین‌سان، کارگردان مستند «ساید بای ساید» درباره انتخاب سوژه کارش توضیح داد: طرح این مستند را در شهریور ۱۳۹۹ نوشتم و آبان ماه کار را آغاز کردیم. نزدیک به ۳ ماه تحقیق و پژوهش داشتیم و این فیلم برای اولین بار در اسفند ۱۳۹۹ روی آنتن رفت. همیشه دوست داشتم مستندی را درباره مزیت‌های اقتصادی‌مان بسازم و توانمندی‌های داخلی را به تصویر بکشم و این موضوع همان چیزی بود که می‌خواستم. علاوه بر این، چیزی که باعث شد این مستند را بسازم، همراهی تمام عیار کره جنوبی با تحریم‌های آمریکا بود. به محض اعمال تحریم‌ها این برندها تصمیم گرفتند که از ایران بروند.

وی با اشاره به بازخوردهایی که پس از نمایش این مستند داشته، گفت: خیلی از کسانی که فیلم را می‌دیدند این شائبه برایشان به وجود می‌آمد که مبادا با عدم واردات لوازم خانگی خارجی و انحصاری که در داخل به وجود می‌آید، همان بلایی که سر صنعت خودروسازی ما آمد، سر لوازم خانگی نیز بیاید. باید دقت داشت خودروسازی ما صنعتی کاملا دولتی است و ۹۰ درصد فعالان این عرصه از شاغلان دولتی هستند. این موضوع در حالی است که ۹۰ درصد تولیدکنندگان لوازم خانگی بخش خصوصی هستند که با مزیت رقابتی خودشان قد علم کردند و به همین دلیل می‌توان اتکای بیشتری به آنها کرد.

این مستندساز همچنین خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی می‌گویند ما ۵ سال فرصت لازم داریم که خود را به برندهای برتر این عرصه برسانیم. ۲ سال از این مدت را ترامپ به ما هدیه داد و تنها به ما ۳ سال فرصت بدهید تا به برندی قوی تبدیل شویم که بتوانیم با برندهای خارجی رقابت کنیم.

مستند «ساید بای ساید» امشب، دوازدهم مهر ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن امشب ساعت ۲۴ و فردا، سه شنبه، سیزدهم مهر ماه ساعت ۹ صبح است‌.

رونمایی از تخلف های حوزه لوازم خانگی در مستند «ساید بای ساید»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =