کد خبر : 282929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

داوودی: دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی حمایت ویژه داشته باشد

داوودی: دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی حمایت ویژه داشته باشد

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی صورت گیرد و در صورت نیاز واردات این نوع خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ضرورتی فوری است تا از برنامه گسترش جهانی جاده ابریشم عقب نمانیم.

به گزارش عصرقائم، یوسف داوودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای همسایه شمال غرب ایران بایستی کاملا توجه داشته باشند و مراقب باشند که در دام رژیم جنایتکار کودک کش صهیونیستی نیفتند.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: با اعلام رسمی بانک مرکزی خط فقر در سال ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون تومان است. بنابراین بسیاری از خانواده ها به ویژه جوانان، کارگران، معلمین، بازنشستگان و درصد قابل توجهی از ملت زیر خط فقر هستند و باید به داد آنها رسید و فکر اساسی در تامین زندگی آنها انجام گیرد و سبد حمایتی به این اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

نماینده مردم سراب خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه کارکنان و اساتید کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حقوق بسیار کمی می گیرند و بعضی ماه ها حتی حقوق به آنها نمی دهند و زندگی آنها به سختی می گذرد، ضروری است همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با کارکنان و اساتید دانشگاه های دولتی سریعا صورت گیرد و به این تبعیض ناعادلانه در کشور پایان داده شود.

داوودی همچنین خواستار تصویب و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پذیرش آخرین مدرک تحصیلی آنها و کارمندان دولت و همسان سازی حقوق و مزایای کارمندان کشور به ویژه بازنشستگان که از ضروریات جامعه امروز است، شد.

وی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان در کنکور ۱۴۰۰ گفت: قبولی ۲۷ نفر از پذیرفته شدگان نخبه و تلاشگر سراب در رشته های دکترای گروه پزشکی در کنکور سال ۱۴۰۰ برگ زرینی در تاریخ پر افتخار شهرستان سراب خواهد بود.

نماینده مردم سراب گفت: صادرات سیب زمینی مازاد کشاورزان کمک موثری به کشاورزان سیب زمینی کشور به ویژه در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل خواهد بود. با تشکر از وزرای پیشین و مسئولین وزارت صنعت و سازمان ایمیدرو، خداوند را شاکریم که بعد از ۲۳ سال بالاخره عملیات اجرایی طرح ملی استراتژیک تولید پودر آلومینا سرب در استان آذربایجان شرقی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء محقق گردید که گام مهمی در استقلال کشور و قطع وابستگی به واردات آلومینا از خارج و جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر از جوانان مظلوم بیکار می باشد.

داوودی تاکید کرد: حمایت حداکثری از قطعه سازان در راستای ارتقا کمی و کیفی محصولات ضروری است. سالانه ۲.۴ میلیون نفر از مردم سراسر جهان در اثر تاثیر مستقیم آلودگی هوا به گازهای سمی جان خود را از دست می دهند. اتحادیه ۲۸ کشور اروپایی برای جلوگیری از آلودگی هوا تصویب کردند که تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروها باید هیبریدی و ترجیحا الکتریکی باشند. بنابراین حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی صورت گیرد. همچنین در صورت نیاز واردات این نوع خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ضرورتی فوری است تا از برنامه گسترش جهانی جاده ابریشم عقب نمانیم.

وی ضمن تبریک به ورزشکاران کشتی گیر اخیر در جام چهانی از وزیر ورزش خواست که از ورزشکاران و قهرمانان استان آذربایجان شرقی و شهرستان سراب حمایت قاطع داشته باشد.

نماینده مردم سراب ضمن تبریک ۱۴ مهرماه به عنوان روز دامپزشکی به فعالان این عرصه گفت: به عنوان مدرس تخصصی این رشته از رئیس جمهور می خواهم که به رشته دامپزشکی و فارغ التحصیلان این رشته توجه کافی داشته باشید و از نمایندگان درخواست می کنم که دامپزشکان به عنوان عضو رسمی شورای عالی سلامت، شورای عالی آب و شورای عالی محیط زیست قرار بگیرند. همچنین ضرورت تشکیل شورای هماهنگی دامپزشکی و طرح ارتقا دامپزشکی در کشور وجود دارد.

داوودی: دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی حمایت ویژه داشته باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + سه =