کد خبر : 282802
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

جلسات مجازی «زنـگ خـطـر» برگزار شد

جلسات مجازی «زنـگ خـطـر» برگزار شد

انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، مجموعه جلسات مجازی و کارگاه‌های ایمنی در آزمایشگاه را با عنوان «زنگ خطر» برگزار کرد.

به گزارش عصرقائم، این جلسات به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی با هدف آموزش و افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی هنگام استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی و همچنین هنگام وقوع حادثه در محیط آزمایشگاه برگزار شد.

در این جلسات، دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی و سایر رشته‌های آزمایشگاهی مرتبط مانند پتروشیمی، زیست‌شناسی و میکروبیولوژی علوم آزمایشگاهی، پاتولوژی و برخی کارکنان آزمایشگاه‌ها حضور داشتند.

آرش جوابی، دبیر انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز درباره برگزاری این جلسات گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در محیط کار بویژه در محیط آزمایشگاه شیمی حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیری برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، رخ می‌دهد.

وی افزود: در آزمایشگاه به دلیل وجود مواد شیمیایی خطرناک که عموما دارای خاصیت خورندگی، سمی و در برخی مواقع انفجاری هستند، خطرات بالقوه‌ای برای کارکنان و محققان این آزمایشگاه‌ها وجود دارد و امروزه رعایت نکات ایمنی و تامین امنیت و سلامت کارکنان از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که برسر راه مدیران و پرسنل و محققان آزمایشگاهی قرار گرفته است.

جوابی در پایان گفت: در همین راستا تلاش شد تا با برگزاری این مجموعه برنامه‌ها در جهت توانمندسازی مخاطبان، گام مهم و موثری برداریم.

جلسات مجازی «زنـگ خـطـر» برگزار شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 2 =