کد خبر : 282887
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
-

ایلام آماده پذیرش زائر راهیان نور است

ایلام آماده پذیرش زائر راهیان نور است

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت:باتبرای آغاز به فعالیت کاروان‌های راهیان نور منتظر دریافت ابلاغیه ستاد مرکزی راهیان نور کشور و ستاد ملی کرونا هستیم تا اعزام کاروان های زائران یادمان‌ها بعد از وقفه طولانی به علت شیوع ویروس کرونا، دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش عصرقائم، سرهنگ عارف یاسمی با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون سراسری در کشور  توضیح داد: در صورت از سرگیری اردوهای راهیان نور، در یادمان‌ها و اردوگاه‌های استان ایلام مشکلی برای پذیرش بازدیدکنندگان وجود ندارد و تمهیدات لازم بهداشتی در این زمینه لحاظ شده است. اردوگاه های راهیان نور استان ایلام ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در شبانه روز را دارد. اتوبوس های حامل کاروان های راهیان نور و همچنین اردوگاه ها نصف ظرفیت را باید پذیرش کنند تا فاصله اجتماعی بین زائران رعایت شود.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: برای آغاز به فعالیت کاروان‌های راهیان نور منتظر دریافت ابلاغیه ستاد مرکزی راهیان نور کشور و ستاد ملی کرونا هستیم تا اعزام کاروان های زائران یادمان‌ها بعد از وقفه طولانی به علت شیوع ویروس کرونا، دوباره از سر گرفته شود.

یاسمی خاطرنشان کرد: البته کاروان راهیان نور استان ایلام به طور معمول نیازی به اسکان و شب مانی در اردوگاه ها را ندارند و بعد از اردوی یک روزه راهی شهرستان های محل سکونت خود می شوند اما، کاروان های خارج استان نصف ظرفیت اردوگاه‌ها پذیرش می‌شوند و در صورت تعداد زیاد کاروان‌ها، می‌توان از ظرفیت خوابگاه‌های ادارات و دانشجویی استفاده کرد.

وی گفت: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق آبی و زرد با حفظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است و همچنین در صورتی که خوابگاه خارج از محدوده شهرهای نارنجی و قرمز باشد و اتوبوس حامل زائران از این شهرها عبور نکند، حضور کاروان های راهیان نور در این مناطق نیز منعی ندارد.  باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید، از سرگیری کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی به صورت فیزیکی و همچین استفاده از بستر «شاد» در دستور کار قرار دارد که البته باید برنامه‌های مجازی راهیان نور باید برای تولید محتوای جدید به روزرسانی شوند و آموزش و پرورش نیز زمان مشخصی را در برنامه شاد برای راهیان نور دانش آموزی بگنجاند.

ایلام آماده پذیرش زائر راهیان نور است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + نه =