کد خبر : 282835
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

امضای توافق همکاری بین عربستان و اتحادیه اروپا

امضای توافق همکاری بین عربستان و اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزیر خارجه عربستان از امضای شماری از توافق‌های همکاری بین ریاض و این اتحادیه خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در توئیتی اعلام کرد، با فیصل بن فرحان توافق همکاری بین اتحادیه اروپا و عربستان به منظور تقویت روابط بین دو طرف از طریق رایزنی‌های دوره‌ای در خصوص مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و موضوعات دیگر امضا شد.

جوزپ بورل در ادامه افزود: این امر در کنار اولین گفت‌وگو در خصوص حقوق بشر که در روزهای اخیر انجام شد، پویایی مثبت در شراکت و همکاری ما را نشان می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد، در جریان گفت‌وگوها با فیصل بن فرحان و عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه از جمله یمن و طرح کاری جامع و مشترک در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و افغانستان و پرونده‌های جهانی مانند آب و هوا، انرژی و تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، فیصل بن فرحان تاکید کرد، روابط بین عربستان و اتحادیه اروپا، “عمیق و تاریخی” است و این رابطه بیش از نیم قرن ادامه داشته است.

وی ضمن اشاره به روابط اقتصادی بین عربستان و اتحادیه اروپا که دومین شریک تجاری بزرگ عربستان به شمار می‌آید، همچنین گفت، میزان مبادلات تجاری کالاها بین عربستان و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴۰ میلیارد یورو رسید.

وزیر خارجه عربستان از برگزاری نخستین نشست گفت‌وگوی مشترک بین این کشور و اتحادیه اروپا در خصوص حقوق بشر و نتایج آن استقبال کرد.

امضای توافق همکاری بین عربستان و اتحادیه اروپا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =