کد خبر : 282789
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

آغاز ساخت موزه بین‌المللی صحرای طبس

آغاز ساخت موزه بین‌المللی صحرای طبس

عملیات اجرایی موزه بین‌المللی صحرای طبس با حضور مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از بهمن ماه ۱۳۹۸ راهبری و مسئولیت ساخت موزه بین‌المللی استکبار ستیزی صحرای طبس از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذار شد. پس از انجام مطالعات و برگزاری مسابقه طراحی، طرحی فاخر انتخاب و ضمن در نظر گرفتن اعتبارات مالی، در آخرین روز از هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ با حضور دکتر علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، استاندار، امام جمعه، جمعی از مقامات و مدیران ادارات کل استان خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان شهرستان طبس، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه بین‌المللی استکبار ستیزی، در محل شکست هیمنه آمریکا در صحرای طبس به زمین زده شد.
در حقیقت هدف از ساخت موزه بین‌المللی استکبار ستیزی، در محل شکست هیمنه آمریکا در صحرای طبس این بود که برابر تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و پس از چهل و یک سال از این رویداد عبرت‌آموز موزه‌ای فاخر برای تبیین جنایات آمریکا و بازنمایی شکست مفتضحانه شیطان بزرگ ساخته شود.
آمریکایی‌ها برای عملیات طبس برنامه‌ریزی گسترده‌ای را به عمل آورده بودند و با استفاده از زبده‌ترین کارشناسان و متخصصان جنگی خود این عملیات را طراحی کرده بودند آنها در چهارم نوامبر ۱۹۷۹ گروه ویژه ۱۳۲ نفره را به نام دلتافورس برای حمله به ایران و آزادسازی گروگان‌ها تشکیل دادند و نام عملیات را پنجه عقاب گذاشتند. در عملیات طبس نیروهای آموزش دیده آمریکایی با ۱۳۲ تفنگدار ۸ بالگرد و ۶ هواپیمای باری با هدف آزادسازی جاسوسان خود، وارد صحرای طبس شدند.
اگرچه برنامه‌ریزی گسترده‌ای از سوی آمریکایی‌ها برای عملیات طبس انجام شده بود اما آنها هیچ گاه تصور نمی‌کردند در وسیع‌ترین بیابان ایران گرفتار طوفان شن غیرمنتظره و نابودکننده شوند و تلخ‌ترین شکست تاریخ آمریکا را تجربه کنند.
از این رو ملت ایران پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس را هیچگاه فراموش نخواهند کرد. حقیقت امر این است که واقعه طبس یکی از آموزنده‌ترین حوادث سیاسی-نظامی در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود و این واقعه ترجمان ” وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ و مصداق “وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا” شد.

آغاز ساخت موزه بین‌المللی صحرای طبس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 3 =