کد خبر : 282833
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
-

رئیس‌جمهوری شیلی اتهام‌زنی اسناد پاندورا را رد کرد

رئیس‌جمهوری شیلی اتهام‌زنی اسناد پاندورا را رد کرد

رئیس جمهوری شیلی ادعاهای کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی (ICIJ) درباره فروش معدن مس و آهن “مینرا دومینگا” در جزایر ویرجین بریتانیا را رد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس افشاگری جدید کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی تحت عنوان اسناد پاندورا، خانواده سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی در سال ۲۰۱۰ با معامله ۱۴ میلیون دلاری در شیلی و دیگری در جزایر ویرجین به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار، تجارت مینرا دومینگا را به دوست دوران کودکی این رئیس جمهور که تاجری به نام کارلوس آلبرتو دلانو است، فروختند.

دفتر رئیس جمهوری شیلی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حقایق ذکر شده در گزارش مربوط به فروش مینرا دومینگا قبلاً توسط وزارتخانه‌ها و دادگاه‌های قضایی در سال ۲۰۱۷ به طور عمیق مورد بررسی قرار گرفت و دادستانی توصیه کرد که به دلیل عدم جرم، پرونده را با توجه به عدم همدستی سباستین پینه‌را در عملیات فوق‌الذکر مختومه کنند.

براساس این بیانیه، رئیس جمهوری شیلی ۱۲ سال است که هیچ مدیریتی بر شرکت‌هایش ندارد و از فرایند فروش مینرا دومینگا هم مطلع نبوده است.

کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی با انتشار انبوهی از اسناد محرمانه، از دارایی‌های مخفی بیش از ۳۵ رهبر کنونی و سابق جهان و همچنین بیش از ۳۵۰ سیاستمدار و مقام در سراسر جهان پرده برداشت. این افشاگری با عنوان اسناد پاندورا معرفی شدند.

رئیس‌جمهوری شیلی اتهام‌زنی اسناد پاندورا را رد کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =