کد خبر : 282824
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

“حمله به کنگره آمریکا از سوی فیسبوک تغذیه می‌شد”

“حمله به کنگره آمریکا از سوی فیسبوک تغذیه می‌شد”

یک تحلیل‌گر داده به عنوان افشاگر فیسبوک گفت، هر زمان که درگیری بین منافع عمومی و نفع شرکت وجود داشت، غول رسانه‌های اجتماعی منافع خود را انتخاب می‌کرد.

به گزارش عصرقائم، “فرانسس هاوگن” در مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای به عنوان زنی شناخته شد که به طور ناشناس به مجریان قانون فدرال آمریکا شکایت کرده است چرا که تحقیقات خود شرکت نشان می‌دهد چگونه باعث افزایش نفرت و اطلاعات غلط می‌شود.

هاوگن که قبل از پیوستن به فیسبوک در سال ۲۰۱۹ در گوگل و پینترست کار می‌کرد، گفت از آنجا که یک دوست خود را به دلیل تئوری‌های توطئه آنلاین از دست داده، درخواست کرده بود در بخشی از این شرکت که با اطلاعات غلط مبارزه می‌کند، کار کند.

وی گفت: فیسبوک بارها و بارها نشان داده است که سود را بر ایمنی ترجیح می‌دهد. هاوگن که این هفته در کنگره آمریکا شهادت می‌دهد اظهار امیدواری کرد که دولت آینده مقرراتی را برای اداره فعالیت‌های این شرکت وضع کند.

به گفته او، پس از آنکه جو بایدن سال گذشته دونالد ترامپ را شکست داد، فیسبوک مقررات حفاظتی که برای خنثی سازی اطلاعات غلط و ایجاد شورش طراحی شده را خاموش کرد و به حمله مرگبار ۶ ژانویه به کنگره آمریکا کمک کرد.

هاوگن می‌گوید تغییر در محتوا در سال ۲۰۱۸ باعث ایجاد تفرقه و اراده بد در شبکه‌ای شده است که ظاهراً برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر ایجاد شده است.

بر اساس برآوردهای تحلیلگران FactSet، درآمد سالانه فیسبوک از ۵۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۹ میلیارد دلار پیش بینی شده در سال جاری افزایش یافته است. در همین حال، ارزش بازار این شرکت از ۳۷۵ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۸ به یک تریلیون دلار در حال حاضر افزایش یافته است.

قبل از اینکه این مصاحبه به طور کامل در روز یکشنبه منتشر شود، یکی از مدیران ارشد فیس بوک ادعاهای افشاگر را «گمراه کننده» می‌دانست.

هاوگن ۳۷ ساله و اهل آیووا است و دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و فوق لیسانس تجارت از دانشگاه هاروارد است؛ همان مدرسه‌ای که مارک زاکربرگ، بنیانگذار و رهبر فیسبوک در آن تحصیل کرده بود.

هاوگن حداقل هشت شکایت در ایالات متحده ارائه کرده است که ادعا می‌کند فیسبوک با انکار اطلاعات در مورد خطرات ناشی از شبکه اجتماعی خود، قانون را نقض کرده است. اگر فیسبوک ادعا کند که او اطلاعات محرمانه را از شرکت سرقت کرده است، به نوبه خود می‌تواند علیه او اقدام قانونی کند.

"حمله به کنگره آمریکا از سوی فیسبوک تغذیه می‌شد"
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 13 =