کد خبر : 282880
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
-

تولید دستگاه شناسایی و تعیین غلظت عناصر در صنایع مختلف

تولید دستگاه شناسایی و تعیین غلظت عناصر در صنایع مختلف

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه شناسایی و تعیین غلظت عناصر در صنایع مختلف (اسپکتروفتومتر) شدند.

به گزارش عصرقائم، محمدجواد کارگر، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما از دانش بنیانی نوع دوم برخوردار است، یعنی در بالاترین گرید دانش‌بنیانی در حوزه طیف‌سنجی فعالیت می‌کند. دستگاه اسپکتروفتومتر اصلی‌ترین محصول ما است که شناسایی و تعیین غلظت عناصر مختلف را در صنایع مختلف انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه به یکسری صنایع مادر همچون نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، محیط‌زیست، داروسازی، صنایع غذایی و همه آزمایشگاه‌های مراکز علمی ‌و تحقیقاتی وابسته است، افزود: این دستگاه در صنایع آب و فاضلاب، قبل از اینکه آب وارد شبکه خانگی شود، جهت سنجش میزان نیترات آب و غلظت‌ها، عناصر و پارامترهای داخل آب را تعیین می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: سنجش میزان استاندارد مواد نگهدارنده در صنایع غذایی از وظایف اصلی دستگاه اسپکتروفتومتر است.

کارگر با اشاره به اینکه تعیین استاندارد استفاده از دستگاه در صنایع مختلف، متفاوت ‌است، گفت: برای استفاده از این دستگاه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ‌به دلیل عمومی ‌نبودن محصول، استانداردی تعریف نشده است؛ اما میزان عناصر در مواردی همچون آب و فاضلاب و صنایع غذایی، باید از استانداردهای جهانی تعیین شده، برخوردار باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در حال حاضر در ایران برای تولید این دستگاه رقیبی نداریم، چرا که خام این دستگاه در صنایع استفاده نمی‌شود و ما نیز به همراه این دستگاه، یکسری ماده مصرفی که از تکنولوژی‌های بسیاری برخوردار است، تولید کرده‌ایم.

کارگر یادآور شد: شرکت‌هایی وجود دارند که وقتی ساخت هر دستگاهی به پایان می‌رسد، این شرکت‌ها جهت استانداردسازی، با سریال نامبر بخصوص، گواهی تایید عملکرد دستگاه مربوطه ارائه می‌کنند که این مهم استاندارد جهانی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی‌ از گمرک، سالیانه بین ۲۴۰۰ دستگاه اسپکتروفتومتر وارد کشور می‌شود، گفت: قیمت این دستگاه از ۱۶۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان است.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به حمایت‌های صندوق نوآوری در جهت دانش بنیانی محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری تنها مجموعه‌ای در کشور است که از شرکت‌های دانش بنیان، بسیار حمایت می‌کند و ما تاکنون از تسهیلات متنوع صندوق جهت پیشبرد اهدافمان استفاده کرده‌ایم.

تولید دستگاه شناسایی و تعیین غلظت عناصر در صنایع مختلف
عکس تزئینی و آرشیوی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − یک =