کد خبر : 282826
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
-

بحران در جمهوری چک؛ نخست وزیر لاپوشانی دارایی‌هایش را رد کرد

بحران در جمهوری چک؛ نخست وزیر لاپوشانی دارایی‌هایش را رد کرد

نخست وزیر جمهوری چک در واکنش به ادعای مطرح شده در اسناد افشاگرایانه پاندورا دال بر اینکه وی از یک کمپانی تابع ثبت شده در خارج از کشور برای خرید یک عمارت کاخ مانند به ارزش ۲۲ میلیون دلار در فرانسه استفاده کرده است، گفت، تمامی اقداماتش در چهارچوب قانون صورت گرفته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس اسناد پاندورا، این عمارت پنج خوابه موسوم به “شاتو بیگو” در ریویرای فرانسه زیرمجموعه یکی از کمپانی‌های جمهوری چک ثبت شده در خارج از کشور است که به طور غیرمستقیم به آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک تعلق دارد.

در اسناد پاندورا ادعا شده که بابیش از طریق کمپانی‌های تابع برون‌مرزی ۲۲ میلیون دلار را از کشور خارج کرده تا این ملک مجلل را در سال ۲۰۰۹ میلادی خریداری کند و مالکیت خود بر این ملک را مخفی نگه دارد.

بابیش که در آستانه انتخابات به این بحران برخورده است، در واکنش به این ادعاها در توییتی نوشت: خب، من منتظر بودم ببینم آنها پیش از انتخابات چه بازی بر سر من پیاده می‌کنند که به من ضربه بزنند و بر انتخابات جمهوری چک تاثیر بگذارند. من هرگز کاری غیرقانونی یا اشتباه انجام نداده‌ام اما این مانع تلاش آنها برای بدنام کردن مجدد من و تاثیر بر انتخابات پارلمانی جمهوری چک نمی‌شود.

انتخابات پارلمانی جمهوری چک هشتم و نهم اکتبر (۱۶ و ۱۷ مهرماه) برگزار خواهد شد. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب حاکم میانه‌رو این کشور به رهبری بابیش با حمایت ۲۸ تا ۳۲ درصد از رای‌دهندگان احتمالی پیشتاز است.

“اسناد پاندورا” اسنادی افشاگرایانه است که ثروت ۳۵ رهبر فعلی و سابق و ۳۰۰ تن از چهره‌های سیاسی شناخته‌شده کشورهای مختلف را فاش می‌کند و براساس لو رفتن اسناد چند شرکت مالی است. حجم اسناد مالی که لو رفته کم‌سابقه است؛ نزدیک به ۱۲ میلیون پرونده (فایل) معادل تقریبا سه ترابایت داده از چهارده منبع مختلف. بررسی این اطلاعات زیر نظر “کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاری تحقیقی” (آی‌سی‌آس‌جی) انجام شده که ۶۵۰ گزارشگر در ۱۱۷ کشور را گردهم آورد.

بحران در جمهوری چک؛ نخست وزیر لاپوشانی دارایی‌هایش را رد کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =