کد خبر : 282966
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

با بالا گرفتن تنش‌ها پیرامون اعتراضات کشاورزان هند، ۸ تن کشته شدند

با بالا گرفتن تنش‌ها پیرامون اعتراضات کشاورزان هند، ۸ تن کشته شدند

همزمان با خطر ورود اعتراضات یک ساله هند علیه اقدام دولت برای اصلاح قوانین کشاورزی به مرحله‌ای متشنج‌تر و وخیم‌تر، هشت تن در رویدادی در روز یکشنبه که به گفته کشاورزان معترض تقصیر پسر یکی از رهبران برجسته هند بود، کشته شدند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پلیس هند از آغاز تحقیقات در رابطه با مرگ چهار کشاورز و چهار تن دیگر در ایالت اوتار پرادش واقع در شمال کشور خبر داد. رهبران معترضان گفتند، یک خودرو به عنوان بخشی از کاروانی که از این محل عبور می‌کرد، به سمت معترضان هجوم برد.

پلیس اعلام کرد: طبق ادعای رهبران معترضان، تحقیق می‌کنیم که آیا “آشیش میشرا”، پسر “آجای میشرا”، وزیر امور داخلی ایالت اوتار پرادش در این خودرو بوده است یا خیر.

این در حالی است که آشیش میشرا امروز (دوشنبه) به شبکه‌های تلویزیونی هندی گفت، تمامی اتهامات وارده علیه وی بی پایه و اساس هستند.

پس از آنکه پلیس ایالت اوتار پرادش “پریانکا گاندی وادرا”، یکی از رهبران حزب اپوزیسیون “کنگره” هند را اوایل امروز بازداشت کرد، توجهات بیشتری به این رویداد جلب شد.

پریانکا گاندی وادرا پس از آن بازداشت شد که کاروانش وی را برای دیدار با خانواده‌های کشاورزان کشته شده در این رویداد به ایالت اوتار پرادش می‌برد که توسط پلیس این ایالت متوقف شد.

پلیس ایالت اوتار پرادش به صورت موقت سرویس اینترنت این منطقه را مسدود کرد تا تنش‌ها را کاهش دهد.

این رویدادها انتقادات سیاسی تازه‌ای را به این اعتراضات که از نوامبر سال گذشته دهلی‌نو، پایتخت هند و مناطق اطرافش را درگیر کرده، وارد کرده است. تعداد بسیار زیادی از کشاورزان هندی کمپ‌های اعتراضی در حومه دهلی‌نو به نشانه اعتراض به اصلاحات قانون کشاورزی برپا کرده‌اند. کشاورزان هند معتقدند که این اصلاحات بسیاری از آنها را بیکار می‌کند.

کشاورزان در بحبوحه موج‌های مرگبار پاندمی کرونا و باران‌های شدید موسمی همچنان به تحصن و تجمع ادامه داده‌اند.

این تنش‌ها بارها به خشونت کشیده شده‌اند. بدترین رویداد در ژانویه رخ داد هنگامی که کشاورزان با ده‌ها هزار تراکتور به دهلی‌نو هجوم بردند و از موانع پلیش گذشتند. در مقابل، دولت نیروهایی را برای بازداشت رهبران کشاورزان و برچیدن چادرها اعزام کرد.

اعتراضات روز یکشنبه در منطقه “لاخیمپور” ایالت اوتار پرادش رخ داد. معترضان تلاش می‌کردند تا مانع سفر آجای میشرا و یکی دیگر از وزرای ایالتی از حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به نارندرا مودی، نخست وزیر هند به این منطقه شوند.

رهبران اتحادیه کشاورزان هند اعلام کردند، همزمان با اینکه کاروان آجای میشرا از این محل عبور می‌کرد، خودرویی که پسرش و افراد دیگری در آن سوار بودند عمدا به طرف کشاورزان هجوم برد.

با بالا گرفتن تنش‌ها پیرامون اعتراضات کشاورزان هند، ۸ تن کشته شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 − 1 =