کد خبر : 282688
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

مذاکره ایران و سوریه برای ساخت هتل و مرمت آثار تاریخی

مذاکره ایران و سوریه برای ساخت هتل و مرمت آثار تاریخی

معاون گردشگری در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه درباره همکاری دو کشور برای ساخت هتل‌های جدید و مرمت آثار تاریخی مذاکره و رایزنی کردند.

به گزارش عصرقائم، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، در پاویون سوریه با وزیر اقتصاد و تجارت این کشور دیداری داشت و درباره همکاری‌های ایران و سوریه در زمینه گردشگری سلامت و مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی و ساخت هتل در سوریه و کمک به توسعه اقتصاد گردشگری و احیا و مرمت آثار تاریخی این کشور که در زمان حضور داعش تخریب شده و یا آسیب دیده، مذاکره کردند.

قرار شد ایران و سوریه کمیته مشترکی برای پیگیری و اجرایی شدن این همکاری‌ها راه‌اندازی کنند.

ایران و سوریه در دهه ۸۰ در زمینه گردشگری تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده بودند، اما در تمام این سال‌ها، روابط گردشگری دو کشور بیشتر یکطرفه و با تاکید بر سفرهای زیارتی بوده و با توجه به زیارتگاه‌های شیعیان در شهر دمشق تا پیش از ظهور داعش در این کشور، یکی از مهمترین مقاصد سفرهای زیارتی ایرانی‌ها به شمار می‌آمد که از سال ۱۳۹۰ با آغاز جنگ‌های داخلی در این کشور و پس از ربوده شدن جمعی از ایرانی‌ها متوقف شد، اما از سال ۹۷ معدود آژانس‌هایی تورهای زیارتی به این کشور را از سر گرفتند که با همه‌گیری کرونا متوقف شد.

معاون گردشگری در ادامه حضور در اکسپو دبی، دیداری با معاون وزیر اقتصاد امارات داشت که دو طرف بر توسعه و تقویت روابط گردشگری و سرمایه‌گذاری بین ایران و امارات تاکید کردند.

اکسپو ۲۰۲۰ که پس از یک سال تاخیر از روز پنجشنبه نهم مهرماه کار خود را آغاز کرده، به مدت شش ماه در شهر دبی فعال است. در اکسپو حدود ۱۹۲ کشور حضور دارند و ایران نیز در پاویونی مستقل به وسعت ۲۰۱۴ متر که در همسایگی فرانسه و شیلی است، حاضر شده است. در این پاویون ۱۲ سالن با عناوین مختلف طراحی شده که گردشگری در فضایی به وسعت ۵۷ متر یکی از آن‌ها است. در این سالن، هر پنج روز یک استان با محتوای تصویری معرفی خواهد شد، ضمن این‌که مولاژها و نماسازی‌هایی از تخت جمشید و آثار هخامنشیان و ایران ‌باستان به نمایش گذاشته شده است.

اکسپو که امسال با شعار «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» برگزار شده، نه تنها به معرفی فرهنگ و سبک زندگی آینده کشورهای مختلف می‌پردازد که بیشتر فرصتی است برای معرفی ظرفیت‌ها و تقویت انگیزه‌های سرمایه‌گذاری، از همین رو بخش گردشگری ایران امیدوار است برآیند حضور در اکسپو دبی، بهبود و تقویت بازار گردشگری کشور پس از حدود دو سال خواب و رکود باشد.

مذاکره ایران و سوریه برای ساخت هتل و مرمت آثار تاریخی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 7 =