کد خبر : 282701
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

دادگاه رژیم صهیونیستی اتهام “تروریستی” ۶ اسیر زندان جلبوع را حذف کرد

دادگاه رژیم صهیونیستی اتهام “تروریستی” ۶ اسیر زندان جلبوع را حذف کرد

دادگاه بدوی رژیم صهیونیستی در شهر الناصره مقرر کرد، جلسه تفهیم اتهام اسرای فراری زندان جلبوع و اسرایی که به آنها کمک کرده بودند، به تعویق بیفتد. سازمان امور اسیران و آزادگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی کیفرخواست شش اسیری که ماه گذشته میلادی از زندان جلبوع موفق به فرار شدند و نیز پنج اسیر دیگری را که به آنها کمک کرده بودند، صادر کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الجزیره، دادگاه بدوی رژیم صهیونیستی در شهر الناصره تصمیم گرفت جلسه تفهیم اتهام شش اسیری که موفق به فرار از زندان جلبوع شده و دوباره بازداشت شدند، به تعویق بیفتد.

همچنین این دادگاه جلسه تفهیم اتهام پنج اسیر دیگر را که به مخفی‌کاری و عدم افشای نقشه فرار از زندان، کمک در حفر تونل، مراقبت از سلول محل فرار و مخفی کردن عملیات فرار متهم شده بودند، به تعویق انداخت.

پیشتر وکلای مدافع این اسرا درخواست کرده بودند در راستای کسب اطلاع از شواهد و مدارک موجود در روند تحقیقی که دستگاه اطلاعات و پلیس رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته از اسرای یاد شده به عمل آورده، جلسه محاکمه تا ۲۴ اکتبر جاری به تعویق بیفتد.

دادستانی کل رژیم صهیونیستی بندهای امنیتی شامل برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات تروریستی را که سوی دستگاه اطلاعات و پلیس این رژیم اعلام شده بود، از کیفرخواست این اسرا حذف کرد و اتهام فرار از زندان باقی ماند.

سازمان امور اسیران و آزادگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادستانی کل رژیم صهیونیستی صبح امروز کیفرخواست علیه شش اسیر فراری زندان جلبوع و پنج اسیر دیگری را که به آنها کمک کرده بودند، به دادگاه بدوی الناصره ارائه کرد.

طبق این بیانیه، کیفرخواست صادر شده شامل ۲۰ بند است که در آن شش اسیری که موفق به فرار از زندان جلبوع شده و در نهایت همگی دوباره بازداشت شدند (محمود عارضه، محمد عارضه، ایهم کممجی، مناضل نفیعات، یعقوب قادی و زکریا زبیدی) به فرار متهم شده و پنج اسیر دیگر به نام‌های محمود ابو اشرین، قصی مرعی، علی ابوبکر، محمود ابوبکر و ایاد جرادات به پنهان‌کاری و کمک به فرار متهم شدند.

سازمان امور اسیران و آزادگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین در ادامه بیانیه خود آورد: با صدور کیفرخواست، تمامی اتهامات امنیتی که در ابتدا از سوی دستگاه اطلاعات و پلیس اسرائیل برای این اسرا صادر شده بودند، لغو شدند.

بر اساس بیانیه یادشده، دادستانی کل رژیم صهیونیستی از دادگاه خواست بازداشت این اسرا تا اتمام مراحل قانونی این پرونده و برخی مسایل محرمانه مربوط به آن ادامه یابد.

شش اسیر نام برده شده ششم سپتامبر گذشته با حفر تونلی از داخل زندان جلبوع موفق به فرار از آن شدند اما چند روز بعد همگی در سه مرحله مجددا بازداشت شدند.

سازمان‌های رسمی و محلی فلسطین مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی را متهم کردند که پس از عملیات فرار این شش اسیر، محدودیت‌ها و سرکوب حدود ۴۰۰۰ اسیر فلسطینی را تشدید کرد.

سازمان امور اسیران و آزادشدگان یاد شده نیز از نهادها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی به ویژه صلیب سرخ خواست برای ملاقات با اسرای محبوس در سلول‌های انفرادی و آنهایی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، توقف انزوای آنها و تلاش جدی برای حمایت از آنها فورا وارد عمل شوند.

دادگاه رژیم صهیونیستی اتهام "تروریستی" ۶ اسیر زندان جلبوع را حذف کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =