کد خبر : 282595
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

نقاشی‌های «محمدعلی کلی» حراج می‌شوند

نقاشی‌های «محمدعلی کلی» حراج می‌شوند

مجموعه‌ای از نقاشی‌های «محمد علی کلی» اسطوره بوکس که به نقاشی کردن در بین مبارزات علاقه داشت در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از رویترز، مجموعه‌ای متشکل از ۲۴ نقاشی متعلق به «محمدعلی کلی» بوکسور نامدار آمریکایی هفته آینده در حراجی واقع در نیویورک به مزایده گذاشته می‌شود.

این نقاشی‌های که بر روی برخی از آن‌ها امضا «محمد علی» به چشم می‌خورد، نشانگر علاقه این ورزشکار به مذهب و عدالت اجتماعی هستند با این حال برخی از این آثار او را در رینگ بوکس به تصویر کشیده‌اند.

برای مثال نقاشی «مثل زنبور نیش بزن» در سال ۱۹۷۸ و در دوران فیلمبردای سریال کوتاه «جاده آزادی» که «محمد علی» در آن حضور پیدا کرد توسط این ورزشکار نقاشی شد. حراجی «بونهامس» قیمت تقریبی این اثر را بین ۴۰هزار الی ۶۰هزار دلار برآورد کرده است.

به گفته حراجی «بونهامس»، افراد زیادی از علاقه «محمد علی» به نقاشی کردن مطلع نبودند اما او از نقاشی به عنوان روشی برای تمدد اعصاب پس از تمرین و مبارزه استفاده می‌کرد.

به گفته یکی از مسوولان حراجی «بونهامس» با توجه به این که کسی از فعالیت هنری «محمد علی» و وجود این مجموعه آثار مطلع نبوده اکنون این آثار با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

این بوکسور مشهور که در اوج دوران حرفه‌ای خود در سال ۱۹۶۴ به اسلام روی آورد، در سال ۲۰۱۶ و در سن ۷۴ سالگی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

نقاشی‌های «محمدعلی کلی» حراج می‌شوند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − یک =