کد خبر : 282634
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
-

جبهه النصره موشک‌های حامل مواد سمی را به ۳ منطقه ادلب منتقل کرده است

جبهه النصره موشک‌های حامل مواد سمی را به ۳ منطقه ادلب منتقل کرده است

منابع سوری از انتقال موشک‌های حامل مواد سمی و شیمیایی تروریست‌های جبهه‌ النصره به سه منطقه در حومه ادلب خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، منابع خاص در حومه ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که تروریست‌های «جبهه النصره»، محموله موشک‌هایی دارای کلاهک‌های سمی را به سمت مناطق «جبل الزاویه» و «جسر الشغور» در جنوب و جنوب غربی ادلب و منطقه «سهل الغاب» در حومه حماه منتقل کردند.

منابع خاص تأکید کردند که تعدادی از کارشناسان خارجی از اتباع فرانسه، بلژیک و مراکش با انجام تغییرات دقیق روی موشک‌ها در یکی از مراکز جبهه النصره در حومه ادلب، این موشک‌ها را به کلاهک‌های حامل گازهای سمی «کلور» و «سارین» مجهز کردند.

به گفته منابع مذکور، عملیات مربوط به مجهز کردن موشک‌ها به گازهای سمی حدود دو هفته به طول انجامید تا اینکه روز پنج‌شنبه گذشته هشت فروند از این موشک‌ها از طریق دو خودروی امدادرسانی متعلق به گروهک «کلاه سفیدها» (یکی از شاخه‌های غیرنظامی جبهه النصره) به حومه ادلب انتقال یافته است.

منابع ویژه خاطرنشان کردند که موشک‌ها ابتدا به سمت منطقه جسرالشعور مشخصا شهرک بداما حرکت کردند تا در آنجا به یکی از رهبران گروهی موسوم به «حزب اسلامی ترکستان» که مسؤولیت انتقال دو موشک به روستای سهل الغاب را بر عهده دارد، تحویل داده شود. با یک خودروی امدادرسانی دیگر هم چهار موشک به سمت شهرک «احسم» در جبل الزاویه منتقل شد تا در آنجا به یکی از گروه‌های وابسته به جبهه النصره تحویل داده شود.

ایالات متحده آمریکا در ۱۸ فرودرین ماه ۱۳۹۶ موشک کروز تام‌هاوک به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که این حمله واکنشی به گزارش‌ها درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی سوریه در ادلب بوده است.

این در حالی است که دولت سوریه با رد تمامی اتهامات اعلام کرد که تمام سلاح‌های شیمیایی سوریه پس از حادثه سال ۲۰۱۳ گاز سارین در غوطه تحت نظارت سازمان ممنوعیت گسترش تسلیحات شیمیایی از بین رفته است.

مقامات سوری عنوان کردند که انگلیس، آمریکا و فرانسه عامل این صحنه‌سازی هستند و تروریست‌ها این حملات شیمیایی را با حمایت برخی کشورهای غربی و به منظور سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در برابر ارتش سوریه انجام می‌دهند.

جبهه النصره موشک‌های حامل مواد سمی را به ۳ منطقه ادلب منتقل کرده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =