کد خبر : 282654
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
-

انصارالله: آمریکا و عربستان در تحقق صلح یمن جدیت ندارند

انصارالله: آمریکا و عربستان در تحقق صلح یمن جدیت ندارند

«انصارالله» یمن اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا در توقف جنگ و تحقق صلح در یمن جدی نیست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از المسیره، «عبد العزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که اظهارات اخیر آمریکا و عربستان در مورد یمن در چارچوب نادیده گرفتن برقراری صلح در یمن عنوان شده است.

بن حبتور تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی به جای ارائه طرح پیشنهادی و ابتکاری غلط باید حملات خود را متوقف کند و به محاصره یمن پایان دهد.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه عربستان و آمریکا درباره صلح یمن جدی نیستند، اظهار کرد که انصارالله برای تحقق صلح در هر زمانی آماده است.

روز چهارشنبه گذشته، ولیعهد سعودی و مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن دیدار با یکدیگر اعلام کردند که حسن نیت «حوثی‌ها» برای مشارکت در مذاکرات با دولت مستعفی یمن اهمیت دارد.

ولیعهد عربستان افزود: طرح ابتکاری کشورم بر حمایت از پیشنهاد سازمان ملل در خصوص صدور مجوز برای ورود کشتی‌های حامل نفت به بندر الحدیده و گشودن فرودگاه بین‌المللی صنعا به اضافه پروازهای امدادی کنونی و آغاز رایزنی‌ها بین طرف‌های یمنی برای دستیابی به راه حل سیاسی بر اساس اصول سه گانه با نظارت سازمان ملل تاکید دارد.

سالیوان نیز که در تور منطقه‌ای به سر می‌برد، ضمن تاکید بر مشارکت استراتژیک دو کشور و پایبندی آمریکا به حمایت از دفاع عربستان به خاکش در برابر همه انواع تهدیدات از جمله حملات موشکی و پهپادی و حمایت از عربستان در پیشبرد راه حل سیاسی در کشور یمن گفت، آمریکا از تمام این پیشنهادات و تلاش‌های سازمان ملل در دستیابی به راه حلی سیاسی در یمن حمایت می‌کند.

جیک سالیوان به بن سلمان گفته که «واشنگتن از دفاع عربستان از قلمرو خود در برابر تهدیدات و حملات گروه‌های وابسته به ایران» حمایت می‌کند.

انصارالله: آمریکا و عربستان در تحقق صلح یمن جدیت ندارند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =