کد خبر : 282606
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

نکات مهم در انتخاب لوازم ضروری آشپزخانه

نکات مهم در انتخاب لوازم ضروری آشپزخانه

هود و فرگاز از الزامات یک آشپزخانه هستند. یک هود می تواند تمامی بوی نامطبوع مواد سرخ شده و چربی های ناشی از پختن غذا را جذب کند. فر توکار نیز می تواند فرایند پخت و پز را آسان‌تر کند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام ساختمانچی، یک آشپزخانه با وجود هود آشپزخانه و یک فر توکار تکمیل می‌شود. اگر به دنبال خرید هود آشپزخانه و فر توکار هستید؛ در اینجا قصد داریم نکات مهم در خرید هر یک از این وسایل را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی‌های یک هود آشپزخانه خوب

هنگام خرید هود آشپزخانه توجه به برخی ویژگی ها بسیار مهم می باشد. برخی از ویژگی های مهم در خرید هود آشپزخانه شامل موارد زیر می باشند:

· قدرت مکش بالا: یک هود آشپزخانه خوب باید قدرت مکش بالایی داشته باشد. به طوری که با سرعت بوی نامطبوع غذا را جذب کند. در صورتی هود مکش خوبی نداشته باشد؛ محیط خانه و آشپزخانه فورا از بوی غذا پر می شود.

· ابعاد مناسب و ظاهر زیبا: هود آشپزخانه باید ابعاد مناسبی داشته باشد که تمامی روی گاز را پوشش دهد. اگر ابعاد آن کوچکتر باشد؛ نمی توان آن را به طور دقیق بالای گاز تعبیه کرد. ظاهر هود آشپزخانه نیز باید زیبا و جذاب باشد تا زیبایی محیط آشپزخانه را افزایش دهد.

· نصب آسان و سهولت جداسازی قطعات: هود آشپزخانه باید نصب و راه اندازی آسانی داشته باشد. همچنین بتوان به راحتی قطعات آن را جدا کرد. به دلیل اینکه در هنگام نظافت هود و تعویض فیلترهای آن نیاز به جداسازی قطعات می باشد. بنابراین هر چه قطعات آسان‌تر جدا شوند؛ نطافت آن راحت‌تر می شود.

ویژگی های یک فر توکار خوب

فر توکار در دو نوع برقی و گازی در بازار دیده می شود. برای خرید فر توکار فارغ از نوع برقی یا گازی آن، بهتر است ویژگی های زیر را مد نظر قرار دهید تا خرید بهتری داشته باشید.

· میزان مصرف انرژی: هنگام خرید فر توکار دقت داشته باشید که مصرف انرژی آن به چه میزان می باشد. به خصوص در فر توکار برقی میزان مصرف برق حتما باید بررسی شود.

· جنس قطعات فر توکار: بهتر است قطعات گاز از جنس استیل باشند تا تمیز کردن آن ها راحت تر باشد. همچنین قطعات از جنس استیل، دوام و ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

· حرارت یکنواخت: یک فر توکار خوب باید هنگام روشن شدن و پخت غذا، در تمامی فضای داخل فر، حرارت یکنواختی را منتقل کند. در غیر اینصورت بخشی از مواد غذایی داخل فر به صورت می سوزند و بخشی از آن نیمه پخته باقی می ماند. علت این امر عدم وجود حرارت یکنواخت در فرتوکار می باشد.

· روشن کردن آسان: در برخی از فرهای توکار، نحوه روشن کردن و روشن ماندن فر بسیار سخت می باشد. این مورد می تواند افراد را خسته و از پختن غذا در فر منصرف کند. یک فر توکار خوب باید به راحتی روشن شود و در حین پخت غذا، خاموش نشود.

خرید هودآشپزخانه و خرید فر توکار با به کارگیری نکات ذکر شده می تواند به درستی انجام شود. بنابراین حتما در هنگام خرید این نکات را در نظر بگیرید.

نکات مهم در انتخاب لوازم ضروری آشپزخانه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 4 =