کد خبر : 282513
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

کارمندان جف بزوس از عملکرد او انتقاد کردند

کارمندان جف بزوس از عملکرد او انتقاد کردند

یک نامه سرگشاده که توسط ۲۱ کارمند سابق و فعلی شرکت بلواوریجین نوشته شده، منتشر شده است و طی آن این افراد جف بزوس و شرکت او را به عدم توجه به ایمنی موشک و تنها توجه به پیروزی در رقابت فضایی با دیگر میلیاردرها متهم کرده‌اند.

به گزارش عصرقائم، الکساندرا آبرامز، رئیس سابق ارتباطات کارکنان شرکت بلواوریجین که این نامه را با مشورت کارمندان سابق و فعلی این شرکت نوشته است گفته جف بزوس رقابت با دیگر میلیاردرها و پیشرفت در این زمینه را به نگرانی‌های کارمندان درباره ایمنی موشک نیوشپرد که سبب کندتر شدن برنامه پرتاب آن می‌شد ترجیح داده است .

در این بیانیه آمده است که نگرانی‌های کارکنان در مورد ایمنی موشک نادیده گرفته شده است زیرا این میلیاردر تنها به فکر رقابت با ایلان ماسک ، مدیر عامل اسپیس ایکس و ریچارد برانسون بنیانگذار ویرجین گلکتیک بوده است.

در این نامه آمده است که بسیاری از کارکنان فعلی و سابق این شرکت از پرواز با وسیله پرتاب شرکت بلواوریجین احساس امنیت نمی‌کنند ، زیرا معتقدند در این شرکت اقدامات ایمنی مناسب و لازم صورت نگرفته است.

تاکنون نیو شپرد ۱۵ سفر بدون خدمه و یک سفر با حضور خدمه را با موفقیت انجام داده است. این موشک مجهز به یک سیستم اضطرار است که در صورت لزوم می‌تواند کپسول حامل خدمه را از موشک دارای اختلال دور کند. موشک “نیوشپرد”(New Shepard) شرکت بلواوریجین(Blue Origin) در روز ۲۰ ژوئیه(۲۹ تیر) با حضور جف بزوس، بنیانگذار این شرکت و سه مسافر دیگر به فضا رفت. در این سفر والی فانک(Wally Funk) ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن(Oliver Daemen) ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادر جف بزوس، او را در این سفر همراهی می‌کردند. چندی پیش نیز ریچارد برانسون، میلیاردر و کارآفرین انگلیسی با فضاپیمای شرکت ویرجین گلکتیک که متعلق به خودش است در قالب اولین پرواز توریستی، به فضا رفت و گرانش صفر را تجربه کرد.

علاوه بر این موارد نحوه رفتار مسئولین این شرکت با کارمندان نیز مورد انتقاد قرار گرفته و در این نامه آنها بسیاری از مدیران را متهم به تحقیر زنان کارمند این شرکت کرده‌اند.CNBC در ماه اوت گزارش داد که حداقل ۱۷ مهندس و مدیر شرکت بلواوریجین تابستان امسال آنجا را ترک کرده‌اند و بسیاری از آنها این کار را یک هفته پس از پرواز فضایی جف بزوس انجام داده‌اند اما دلایل رفتن آنها مشخص نیست.

علی رغم این مسائل شرکت فضایی بلواوریجین قصد دارد ماموریت دیگری را در ۱۲ اکتبر انجام دهد.کارکنان بلواوریجین گفتند به دلیل عدم احساس امنیت تمایل ندارند سوار موشک‌های این شرکت شوند و به نظرشان اینکه تاکنون مشکلی رخ نداده یک خوش شانسی محسوب می‌شود.الکساندار آبرامز این نامه را در وبسایت Lioness منتشر کرد.

کارمندان جف بزوس از عملکرد او انتقاد کردند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =