کد خبر : 282475
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
-

پیش نیاز اجرای منطقی پروژه پیاده راه ها ،مشارکت ساکنان محدوده و اصناف است

پیش نیاز اجرای منطقی پروژه پیاده راه ها ،مشارکت ساکنان محدوده و اصناف است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: علاوه بر اینکه اجرای پروژه پیاده راه ها نیاز به زمان بندی، نظارت و پایش دارد باید به مشارکت ساکنان محدوده، اصناف و بازاریان توجه ویژه شود.

به گزارش عصرقائم، نشست بررسی پروژه پیاده راه و قدمگاه صالحیه با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و حجت الاسلام  محمد آقا میری عضو شورای شهر تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به میزبانی منطقه یک برگزار شد.

در این نشست بررسی طرح اجرای پیاده راه در خیابان شهرداری ، تعریض پیاده روهای این محور، رفع معارض ها ، ساماندهی پارک حاشیه ای و ایجاد قدمگاه صالحیه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی در این نشست گفت: خوشبختانه یکی از طرحهای ترافیکی که قرار است در این محور محقق شود، ترجیح تردد پیادگان در مقابل خودرو محوری است.

وی ادامه داد : همانطور که می دانید شهرهای ما عمدتا خودرو محور هستند اما امروز جای خوشحالی است که همه نگاهشان تغییر یافته و انسان محوری را بر خودرو محوری ترجیح می دهند و اجرای پیاده راه در محور خیابان شهرداری منطقه یک نمونه بارز این موضوع است.

تشکری افزود: اما اجرای این طرح نباید با شتابزدگی همراه باشد و باید همه جوانب سنجیده شود، سناریوهای مختلف در نظر گرفته و اقدامات لازم و ضروری پیش نیاز مد نظر قرار گیرد.

تشکری در ادامه اظهار داشت: البته توجه داشته باشید که مسئله  ما حل معضل تردد پیادگان و سهولت آمد و شد در این محدوده می باشد. تامین ایمنی پیادگان خصوصا سالمندان، توان یابان، روشندلان و کودکان از اولویت های این مسیر باید باشد.

وی ادامه داد: شما مشاهده می کنید در این محور جاذبه های گردشگری نظیر بقعه متبرکه امامزاده صالح (ع)، بازار سنتی تجریش، و مراکز خرید متعدد وجود دارد و روزانه دهها هزار نفر به این محدوده مراجعه می کنند اما در ازدحام خودروها و پیاده روهای باریک این مسیر آرامش شهروندان از آنان سلب شده.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق آمار اعلامی بیش از ۱۳ هزار نفر در ساعت، عابر پیاده در این محور  تردد دارد و این  نشان دهنده اهمیت بالای این طرح است.

تشکری در ادامه سخنان خود افزود: ما اگر بخواهیم به نتیجه منطقی برسیم فارغ از این که اجرای این پروژه ها نیاز به زمان بندی،  نظارت و پایش دارد باید به مشارکت ساکنان محدوده، اصناف و بازاریان توجه ویژه شود.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه افزود: مشاوران و مجریان طرح باید تمامی جوانب آن را به دقت بسنجند و طرح با نهایت دقت، سرعت و زیبایی انجام شود.

پیش نیاز اجرای منطقی پروژه پیاده راه ها ،مشارکت ساکنان محدوده و اصناف است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + بیست =