کد خبر : 282393
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
-

مذاکرات طرف‌های لییبایی در مراکش درباره قانون انتخابات

مذاکرات طرف‌های لییبایی در مراکش درباره قانون انتخابات

دو هیئت از پارلمان و شورای عالی ریاستی لیبی مذاکراتی را در مراکش درباره قانون انتخابات آغاز کردند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، هیئت پارلمان لیبی و هیئت شورای عالی ریاستی این کشور در این مذاکرات که از پنجشنبه آغاز شده و تا امروز(جمعه) ادامه دارد و با نظارت سازمان ملل در مراکش برگزار می‌شود برای حل اختلافات و ایجاد ساختار توافقی درباره قوانین انتخابات تلاش می‌کنند تا بتوانند برای برگزاری انتخابات دسامبر آماده شوند.

این مذاکرات درحالی برگزار می‌شود که اخیرا پارلمان لیبی با سلب رأی اعتماد از دولت وحدت ملی لیبی با ریاست عبدالحمید الدبیبه موافقت کرد. شورای عالی ریاستی لیبی این اقدام را “باطل و نقض بیانیه قانون اساسی و توافق سیاسی” دانست.

هیئت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که دولت الدبیبه تا زمان برگزاری انتخابات مشروعیت دارد.

ریچارد نورلند، فرستاده ویژه آمریکا به لیبی که در این مذاکرات شرکت دارد، گفت: باید قانون انتخابات برای آغاز کمپین انتخاباتی که ظرف یک یا دو هفته دیگر آغاز می‌شود، تدوین شود.

وی افزود: مردم لیبی منتظرند تا نامزدی را انتخاب کنند که مشروعیت کافی را برای اخراج نیروهای خارجی و تحقق امنیت و ثبات در لیبی داشته باشد.

از سوی دیگر، واسیلی نبنزیا ، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ، روز پنجشنبه از احزاب لیبی خواست در تاریخ مقرر خود یعنی ۲۴ دسامبر سال جاری ، انتخابات برگزار کنند.

وی گفت که روسیه از همه احزاب در لیبی می خواهد تا بر اختلافات انباشته غلبه کرده و انتخابات را که قرار است در دسامبر سال جاری تعیین شود ، برگزار کنند.

مذاکرات طرف‌های لییبایی در مراکش درباره قانون انتخابات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + یک =