کد خبر : 282420
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
-

لزوم ارائه ایده برای نهضت جهاد تبیین فکری

لزوم ارائه ایده برای نهضت جهاد تبیین فکری

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی در نشست مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای نهضت جهاد تبیین فکری و اعتقادی باید مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با کمک اعضای هیأت علمی و اساتید دغدغه‌مند، ایده و راهکار ارائه دهند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پنجمین نشست سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که روز پنجشنبه (۸ مهرماه) در مشهد برگزار شد، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید فرصت بزرگی برای جریان انقلابی و معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی ایجاد شده که جزو فرصت های طلایی است و باید ارزش آن را بدانیم. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ملت، فردی انقلابی، معتقد، سلیم النفس، دلسوز و پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری هستند و امیدوارم در این مسیر استوار باشند. انتخاب ایشان از سوی مردم، فرصت بی بدیلی است، هر چند که کشور به واسطه دشمنی های غرب و نظام سلطه دچار مشکلاتی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه جریان های معاند از مشکلات کشور برای طرح شبهه و مخدوش کردن اعتقادات مردم بهره می گیرند، گفت: دشمنان سعی می کنند اعتماد، نشاط، امید و باور اجتماعی مردم را کاهش دهند تا به اهداف خود دست یابند.

وی خطاب به مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در این فضا و شرایط باید کارها با اهتمام و توجه ویژه، فهم دقیق شرایط و تلاش جهادی انجام و راهکارهای مناسب شناسایی شود. همچنین باید از هر امری که به اعتماد عمومی لطمه وارد می کند، پرهیز شود. تمام موقعیت هایی که در فضای دانشگاه ایجاد می شود را قدر بدانید و برای آن برنامه ریزی کنید.

وی به جا به جایی برخی از رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: در این جا به جایی ها سعی کردیم از افراد جوان و با انگیزه که دارای توانمندی های جدی در زمینه‌های گوناگون هستند، استفاده کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به «تحول» به عنوان مسیر حل مشکلات از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب مسأله جهاد تبیین را به عنوان مطالبه مهم از جوانان و دانشجویان در سخنرانی مراسم اربعین امسال مطرح کردند. طرح این مسأله از سوی ایشان بیانگر جایگاه دانشجویان و جوانان فرهیخته در پیشرفت کشور است. دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: برای نهضت جهاد تبیین فکری و اعتقادی که مقام معظم رهبری مأموریت برای دانشگاه ها و جریان های انقلابی دانشگاه تعریف کردند، باید مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با کمک اعضای هیأت علمی و اساتید دغدغه مند ایده و راهکار ارائه دهند، چرا که بدون کار شبکه ای منسجم این امر مهم محقق نمی شود. لازم است در فضای دانشگاه آزاد اسلامی و کلان آموزش عالی کشور همه اتفاقات و تحولاتی که ضرورت دارد رخ دهد تا منجر به نتیجه شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: فضای دانشگاه آزاد اسلامی آماده و مهیاست. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تیم ایشان معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی، اردوگاه انقلاب اسلامی است و همه باید دست به دست همه دهیم تا از این مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته شده سربلند بیرون بیاییم. حق غفلت، سستی و بی توجهی نداریم. انشاءالله همه با نیت خالص و مؤمنانه و با عزم جدی و باور به تغییر حرکت کنیم و این موضوع را جهاد بدانیم. اگر با نیت مخلصانه پیش برویم، قطعاً نتیجه خواهیم گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و دست اندرکاران برگزاری این نشست قدردانی کرد.

لزوم ارائه ایده برای نهضت جهاد تبیین فکری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + نوزده =