کد خبر : 282478
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
-

طوفان “میندول” به جزیره اصلی ژاپن نزدیک می‌شود

طوفان “میندول” به جزیره اصلی ژاپن نزدیک می‌شود

بخش هایی از جزایر “ایزو” در جنوب “هنشو”، جزیره اصلی ژاپن، طعمه بادهای شدید ناشی از طوفان “میندول” شده اند.

به گزارش عصرقائم، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد: تا ساعت ۹ بامداد امروز (جمعه) به وقت محلی، طوفان عظیم و پرقدرت میندول بر فراز آب های ۱۹۰ کیلومتری جنوب-جنوب شرق “هاچیجوجیما”، یکی از جزیره های ایزو در حرکت بوده است.

این طوفان احتمالا بسوی شمال شرق با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت پیشروی خواهد کرد.

جزایر هاچیجوجیما، آئوگاشیما، میاکه جیما و میکوراجیما در داخل محدوده این طوفان قرار گرفته اند. در نزدیکی مرکز این طوفان، بادهایی با سرعت تا ۱۶۲ کیلومتر در ساعت می وزند و تندبادهای آن نیز سرعتی تا ۲۱۶ کیلومتر در ساعت دارند.

انتظار می رود طوفان میندول در حالی که امروز بسوی شمال شرق حرکت کرده و به جزایر ایزو نزدیکتر می شود، قدرت خود را حفظ کند.

در عین حال پیش بینی شده این طوفان تا حدی قدرت بگیرند که بتوانند تیرهای برق را از جا درآورده و قسمت هایی از خانه‌ها را تخریب کند. بنابراین به مردم توصیه شده است که احتیاط کرده و تا حد امکان از ساختمان ها خارج نشوند.

احتمال بروز اختلال در خدمات حمل و نقل در نواحی ساحلی این منطقه نیز وجود دارد. از این رو بخشی از خدمات راه آهن در استان های چیبا و ایباراکی به حال تعلیق در آمده است.

به گزارش شبکه ملی رادیو و تلویزیون ژاپن، همچنین امروز چهار پرواز بین فرودگاه “هانه دا”ی توکیو و جزیره هاچیجوجیما و یک پرواز از فرودگاه “ناریتا” به مقصد اوساکا لغو شده است.

طوفان "میندول" به جزیره اصلی ژاپن نزدیک می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + بیست =