کد خبر : 282558
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

سیاهچاله پرندگان مهاجر در ایران بررسی می شود

سیاهچاله پرندگان مهاجر در ایران بررسی می شود

برنامه «صدای آب» از مجموعه مستند «درنگ تنهایی» با تحلیل موضوعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی حاشیه تالاب انزلی امشب (۹ مهرماه ) سیاهچاله پرندگان مهاجر در ایران را بررسی می کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی برنامه،  برنامه «صدای آب» از مجموعه مستند«تنهایی» با تحلیل موضوعات چالشی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی حاشیه تالاب انزلی به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی امشب ساعت  ۲۳ و ۱۵از شبکه یک پخش می شود.

برنامه تحلیلی استودیویی «درنگ تنهایی» نیز با اجرای عبدالرضا امیر احمدی بلافاصله ساعت ۲۳و ۴۵ ادامه خواهد داشت.

آنچه در برنامه درنگ تنهایی این هفته با حضور کارشناسان قضایی و اجرایی این تالاب تحلیل خواهد شد، چرایی تبدیل شدن ایران به سیاهچاله پرندگان مهاجر است که از سرتاسر دنیا سالانه به این کشور سفر می کنند اما هربار کمتر از نیمی از آنها باز می گردند که موجب تعجب کارشناسان بین المللی شده است.

همچنین چرایی ورود فاضلابهای بیمارستانی، صنعتی و شهر به این تالاب آنهم با کانال های ورودی ساخته شده توسط وزارت نیرو به همراه برداشت آب بی رویه از تالاب که موجب خشک شدن آن می شود، توسط کشاورزان با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و نیرو از دیگر موضوعات چالشی است که  در این برنامه تحلیل خواهد شد.

از اسناد مکتوب جایکا ( آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) و قضایی این پرونده توسط دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان در این برنامه پرده برداری خواهد شد.

سید رحمان سیدزاه- دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان، مسعود باقرزاده- کریمی رییس حوزه آبریز دریاچه ارومیه و مدیرکل سابق دفتر تالابهای سازمان محیط زیست و سعید-نبی کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند «تنهایی»میهمانان این برنامه هستند.

تولید مجموعه قصه محور مستند ۱۴ قسمتی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا  ۱۴۰۰در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما  به طول انجامید.

فیلم‌برداری این مجموعه در پنج استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در چهار فصل انجام شده است.

ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط‌بان، جنگلبان، جنگل‌نشین، آلودگی هوا و… از موضوعات این مجموعه مستند هستند و فیلم‌نامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.

در ادامه می توانید تیزر برنامه این هفته درنگ تنهایی را ببینید:

سیاهچاله پرندگان مهاجر در ایران بررسی می شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + سه =