کد خبر : 282497
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
-

ابوالغیط: رئیس جمهور تونس کودتاچی نیست، اصلاح طلب است

ابوالغیط: رئیس جمهور تونس کودتاچی نیست، اصلاح طلب است

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه اقدامات رئیس جمهور تونس کودتا نیست، خواستار انجام اصلاحات در قانون اساسی این کشور شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت المیادین، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، نتایج و شرایطی را که قیس سعید، رئیس جمهوری تونس را مجبور کرد اقدامات فوق العاده اتخاذ کند، کاملا تایید می‌کند.

وی افزود، اقداماتی که سعید انجام داده کودتا نیست و او را اصلاح طلب خواند.

ابوالغیط در مصاحبه تلویزیونی گفت، تونس همیشه کشوری موفق و توانمند بوده است و دلیل اصلی آن هم این است که جامعه تونس و شهروندان تونس متمدن و تحصیل کرده هستند. طی سالهای اخیر به این شهروندان شوک بزرگی وارد شده است زیرا قدرت تونس که در پی حکومت زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری پیشین و در نتیجه انقلاب ایجاد شد با تاخیر همراه بود و قانون اساسی این کشور هم در ساختار فعلی خود برخی موازنه ها را اعمال کرد که تقریبا کشور را فلج کرد.

وی افزود، معتقد است که اصلاح قانون اساسی تونس و سپس برگزاری همه پرسی که راه را برای هموارسازی حکومت باز می کند بسیار مهم است.

دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی در مورد اتهامات مطرح شده علیه رئیس جمهور تونس و توصیف اقدامات استثنائی که وی به عنوان “دیکتاتور جدید” تصویب کرده است، گفت، دیکتاتور از طریق کودتا و شخصیتی که خودسرانه اقداماتی را اعمال می کند، به وجود می‌آید. قیس سعید برای خدمت به تونس از ابزارهای قانونی استفاده می‌کند و طرحی برای آینده تعیین می کند. در آینده معلوم می شود که او دیکتاتور نیست بلکه اصلاح طلب است.

ابوالغیط: رئیس جمهور تونس کودتاچی نیست، اصلاح طلب است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =