کد خبر : 282390
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت

کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت

کانادا روز پنجشنبه اولین روز ملی حقیقت و آشتی را گرامی داشت؛ روزی برای بزرگداشت بومیان بازمانده و کودکان ناپدید شده در مدارس شبانه روزی از سوی گروه های مختلف سراسر کشور.

به گزارش عصرقائم، به نقل از CTVNEWS، دولت فدرال کانادا در ماه ژوئن، روز ۳۰ سپتامبر را جزو تعطیلات قانونی اعلام کرد و از مردم این کشور خواست در مورد سابقه بدرفتاری کانادا با مردم بومی و آسیب های بین نسلی پایدار موسسات تحت اداره کلیسا که کودکان را از خانواده هایشان جدا می کردند و مورد آزار قرار می دادند، تامل کنند.

ایجاد روز ملی حقیقت و آشتی یکی از ۹۴ فراخوان کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ بود.

بر اساس گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی، آخرین مدرسه شبانه روزی در کانادا در سال ۱۹۹۶ بسته شد و بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی در سالهای ۱۸۷۰ تا ۱۹۹۶ مجبور شدند در این مدارس شرکت کنند.

این امکانات به گونه ای طراحی شده بود که فرهنگ و زبان بومیان را از بین ببرد و ایمان مسیحی و زبان انگلیسی را جایگزین آنها کند. در بودجه فدرال ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی وجود داشت که بسیاری از آنها توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شد.

گزارش نهایی کمیسیون حقیقت و آشتی تخمین می‌زند که ۶۰۰۰ کودک هنگام تحصیل در مدارس جان خود را از دست داده‌اند، اگرچه بسیاری می‌گویند که این تعداد می‌تواند به ۱۵۰۰۰ نفر برسد.

علیرغم مشخص شدن روز ۳۰ سپتامبر به عنوان تعطیلات فدرال، چندین استان از جمله آلبرتا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، کبک و انتاریو آن را به عنوان تعطیلی در نظر نگرفته‌اند.

کشف تعداد زیادی گور ناشناس متعلق به کودکان بومی کانادا در مدارس شبانه روزی در ماه‌های گذشته واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشته است.

کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 10 =