کد خبر : 282470
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
-

چطور از دانلود خودکار و همزمان فایل‌ها چلوگیری کنیم؟

چطور از دانلود خودکار و همزمان فایل‌ها چلوگیری کنیم؟

در حالی که دانلود خودکار فایل‌ها از سایت‌ها بدون تمایل کاربر، می‌تواند منجر به نصب برنامه‌های مخرب روی سیستم شود، اما می‌توان این دانلود خودکار را متوقف کرد.

به گزارش عصرقائم، گاهی اوقات زمانی که فایلی را از یک سایت دانلود می‌کنید، بلافاصله بعد از پایان دانلود، با شروع فرآیند دانلود دیگری مواجه می‌شوید که بدون اجازه شما انجام می‌شود. بسیاری از سایت‌ها، بدون تمایل و اجازه کاربر، فایلی را در سیستم آن بارگذاری می‌کنند. برخی از سایت‌ها هم با استفاده از همین روش، برنامه‌های مخربی را روی سیستم کاربران نصب می‌کنند. همه این موارد می‌تواند امنیت شما را به خطر بیندازند.

در این راستا، علی‌اصغر زارعی -کارشناس فناوری اطلاعات- درباره روشی برای جلوگیری از دانلود خودکار فایل‌ها به ایسنا گفت: برای این کار، ابتدا مرورگر کروم را باز کنید و وارد تنظیمات آن شوید. در پایین صفحه روی Advanced کلیک کنید. در بخش Privacy and Security روی Site Settings کلیک کنید. در پایین لیست تنظیمات این بخش روی گزینه Automatic Downloads بزنید. این گزینه به‌صورت پیش‌فرض روشن است که با خاموش کردن این گزینه، دانلود خودکار، غیر فعال می‌شود.

وی ادامه داد: البته در این شکل از تنظیمات یک مشکل وجود دارد، اینکه اگر این گزینه را غیرفعال کنید، دیگر از سایت‌های مطمئن هم نمی‌توانید به‌طور هم زمان چند فایل را دانلود کنید. راه‌حل این است که با ایجاد لیستی، سایت‌های مطمئن را از نامطمئن‌ها جدا کنید. برای این کار گزینه Automatic Downloads َ را فعال کنید، روی گزینه Add روبه‌روی Block کلید کنید و در بخش Add a Site آدرس سایتی را که با دانلودهای خودکارش آزارتان می‌دهد را وارد کرده و بعد روی Add کلیک و آن را مسدود کنید.

این کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که سایت مورد نظرتان دارای زیر دامنه‌های مختلف است، با اضافه کردن [.*] به ابتدای آدرس آن، می‌توانید جلوی دانلود خودکار را نیز از زیر دامنه‌هاش بگیرید.

چطور از دانلود خودکار و همزمان فایل‌ها چلوگیری کنیم؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − شش =