کد خبر : 282541
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

هشدار و توصیه‌های سازمان هواشناسی درباره طوفان های ناشی از پدیده چرخند حاره‌ای

هشدار و توصیه‌های سازمان هواشناسی درباره طوفان های ناشی از پدیده چرخند حاره‌ای

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با هشدار درباره طوفان های ناشی از پدیده چرخند حاره‌ای، بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله و کاهش خسارات ناشی از این پدیده تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، ضیائیان دراین باره، گفت: در حال حاضر پدیده چرخند حاره‌ای در منتهی‌الیه دریای عرب قرار دارد و در حال ورود به دریای عمان است؛ برای این پدیده دو مسیر، یکی مسقط و عمان یا سواحل مکران تا شرق هرمزگان پیش بینی شده است.

وی افزود: برای این پدیده وزش باد شدید، طوفان شن و خاک و بارش های شدید در سواحل را حتی تا عمق چند کیلومتری ساحل می توان پیش بینی کرد. احتمال ایجاد بارش هایی حتی تا ۱۰۰ میلیمتر نیز پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: انتظار می رود این پدیده خساراتی به همراه داشته باشد البته اگر سناریوی حرکت به سمت مسقط اتفاق بیافتد، شدت خسارات کمتر خواهد شد اما لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود تا اگر مسیرش به سمت ایران بود که به احتمال ۶۰ یا ۷۰ درصد، این پدیده به سمت سواحل مکران و هرمزگان متمایل خواهد بود، جلوی خسارت ها تا حد ممکن گرفته شود.

وی تاکید کرد: با وزش باد شدید احتمال شکسته شدن درختان و تخریب سازه های موقت مثل سازه های تبلیغاتی وجود دارد لذا باید نسبت به استحکام سازه های موقت اقدام شود و یا تا حد امکان شهروندان از این سازه ها فاصله بگیرند و دور شوند. با توجه به اینکه ممکن است بارش های سنگین اتفاق بیافتد و ابگرفتگی شدید داشته باشیم بنابراین باید شهرداری‌ها و سازمان‌های اب و فاضلاب نسبت به پاکسازی کانال‌ها و دهنه پل‌ها اقدام و تجهیزات لازم را برای تخلیه آب مهیا کنند.

وی افزود: مردم طی فردا و پس فردا در جنوب سیستان و شرق هرمزگان باید از چرای دام و قرارگیری در مسیر سیلاب ها خودداری کنند.

هشدار و توصیه‌های سازمان هواشناسی درباره طوفان های ناشی از پدیده چرخند حاره‌ای
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + پنج =