کد خبر : 282430
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
-

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ زنان: در شرایطی سخت طلسم ۴۹ ساله را شکستیم

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ زنان: در شرایطی سخت طلسم ۴۹ ساله را شکستیم

حمیده ایرانمنش می‌گوید شرایط تیم ملی زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا سخت بود اما با وجود مسابقات فشرده، بازیکنان توانستند با صعود به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا طلسم ۴۹ ساله را بشکنند.

به گزارش عصرقائم، تیم ملی تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در جایگاه نهم قرار گرفت و نسبت به دور قبل دو پله ارتقا رتبه داشت. زنان ملی‌پوش ایران موفق شدند پس از ۴۹ سال به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا صعود کنند و سهمیه حضور در قهرمانی جهان را هم به دست بیاورند.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به عملکرد تیم ایران در قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: مسابقات تیمی با حضور ۱۸ تیم برگزار شد که ۶ تیم برتر از ابتدا در مرحله حذفی بودند و ۱۲ تیم دیگر در چهار گروه سه تیمی به رقابت با یکدیگر پرداختند.  سخت‌ترین گروه را داشتیم و اندونزی که تیمی قوی است رقیب ما بود.  با این که در بازی با این تیم دو بر یک عقب بودیم اما خوشبختانه سه بر دو برنده شدیم و به جمع ۱۰ تیم برتر رسیدیم.

او افزود: در مرحله بعد باز هم سخت‌ترین قرعه به نام ما خورد و با قزاقستان رقابت کردیم. هرچند این تیم از نظر رنکینگ تیمی پایین‌تر از ما بود اما بازیکنان خیلی خوبی داشت و این رنک پایین هم به دلیل برگزار نشدن مسابقات تیمی بود که رنکینک به روزرسانی نشده بود اما بازیکنان این تیم سهمیه المپیک گرفتند. مسابقه را خوب شروع کردیم، مهشید اشتری بازی اول را برد اما خانم شهسواری در یک رقابت نزدیک سه بر دو باخت و خانم صفایی هم در سومین بازی شکست خورد. بازی بعد دوباره خانم شهسواری بود و با این که گیم آخر یک امتیاز یک امتیاز جلو می‌افتاد اما در نهایت ۱۶ بر ۱۴ با بدشانسی شکست خورد. نشد که به جمع هشت تیم وارد شویم اما طلسم ۴۹ ساله را شکستیم و وارد ۱۰ تیم برتر شدیم.  در نهایت هم در جایگاه نهم قرار گرفتیم.

ایرانمنش به زمان فشرده مسابقات تیمی ایران در قهرمانی آسیا و درخواست از کمیته برگزاری مسابقات برای جابه‌جایی زمان برخی از دیدارها اشاره کرد و گفت: زمان‌بندی مسابقات ما به بدترین نوع ممکن بود. بازی با اندونزی ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شروع و ۲۲ و ۴۵ دقیقه به پایان رسید. فاصله هتل تا سالن ۴۰ دقیقه بود تا رسیدم بازیکنان شام خوردند و خوابیدند.  ساعت ۹ صبح باز هم مسابقه داشتیم و باید با سرویس ساعت ۷ به سمت سالن مسابقات حرکت می‌کردیم. به همین دلیل بازیکنان از ۶ صبح بیدار شدند و شرایط فوق العاده برای ما سخت بود. این در حالی بود که مسابقه روز گذشته با نتایج سه بر دو به پایان رسید و بدن بازیکنان به استراحت و ریکاوری نیاز داشت اما حداکثر ۵ ساعت خوابیدند. این موضوع هم بی‌تاثیر نبود، خیلی هم صحبت کردیم که جابه‌جایی صورت بگیرد اما کمیته مسابقات موافقت نکرد.

او در این مورد افزود:  ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ظهر هم بازی سخت با قزاقستان تمام شد و دوباره ساعت ۱۵ بازی بعدی‌مان بود که فوق‌العاده زمان کمی برای استراحت داشتیم.  فقط توانستیم به هتل برگردیم و غذا بخوریم و بازیکنان اصلا وقت نکردند وارد اتاق‌های‌شان بشوند. این شرایط برای‌مان خیلی سخت بود. اگر مسابقات با تاخیر انجام می‌شد و بازیکنان ما می‌توانستند استراحت بیش‌تری بکنند، شاید نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما درخواست ما به کمیته مسابقات مورد پذیرش قرار نگرفت و مجبور شدیم با این شرایط مسابقه بدهیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز دختران در ادامه بیان کرد: به طور کلی عملکرد بازیکنان خوب بود البته نه ۱۰۰ درصد اما با توجه به امکاناتی که داریم، نسبت به دور قبل خیلی بهتر شدیم که این نشان می‌دهد اگر مسابقه برون مرزی داشته باشیم و تجارب بیش‌تری کسب کنیم، در سال‌های آینده عملکرد بهتری خواهیم داشت.

ایرانمنش در مورد مسابقات انفرادی که از جمعه، ۹ مهر برگزار می‌شود، گفت: یکی از تغییرات بخش انفرادی قرار دادن سید یک تا هشت در گروه‌ها بود و به رنکینگ بازیکنان توجه نکرده‌اند. بنابراین قرعه‌ها سخت هستند. ما در جدول ۱۲۸ نفری اشتری و کرمی را داریم و سه بازیکن دیگرمان دور اول را استراحت می‌کنند. اشتری بازی سختی با سنگاپور دارد و کرمی هم به مصاف بازیکن قطر می‌رود. در دور دوم هم شهسواری با هنگ‌کنگ، فرعی با قطر و صفایی با ازبکستان مسابقه می‌دهند. بازی‌های دوبل هم از شنبه، ۱۰ مهر آغاز می‌شوند که هر دو تیم ما با کشور ژاپن مسابقه می‌دهند که شرایط خیلی سخت خواهد بود.

وی در پایان گفت: باید واقع‌بین باشیم، قرعه در این مسابقات خیلی مهم است. البته بازیکنان انگیزه بالایی دارند اما به رقیب احترام می‌گذاریم. هرچند رنکینگ برخی از آن‌ها بهتر از ماست اما این‌جا آمده‌ایم که خوب کار کنیم. خوشبختانه در بخش تیمی این موفقیت را کسب کردیم و در بخش دوبل هم تلاش می‌کنیم تا در میدان مسابقه عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ زنان: در شرایطی سخت طلسم ۴۹ ساله را شکستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =