کد خبر : 282464
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
-

امضای بایدن پای لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا

امضای بایدن پای لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا

رئیس جمهور آمریکا یک لایحه موقت تصویب شده در مجالس نمایندگان و سنای کنگره این کشور ساعاتی قبل از فرا رسیدن ضرب الاجل تعطیل شدن دولت آمریکا در نیمه شب پنجشنبه را امضا کرده و جلوی این تعطیلی دولت را به سبب قطع بودجه گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه الجزیره،‌ کنگره آمریکا یک طرح موقت را برای تامین بودجه دولت فدرال تا ماه دسامبر و پرهیز از تعطیلی آن تصویب و جو بایدن رئیس جمهور این کشور نیز این مصوبه را امضا کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دربیانیه‌ای گفت:‌ کارهای خیلی بیشتری برای انجام دادن هست اما تصویب این لایحه به ما یادآوری می‌کند که کار دوحزبی ممکن بوده و به ما زمان بیشتر برای تصویب لوایح بودجه‌ای بلند مدت‌تر با هدف تداوم عملکرد دولت و کار کردن برای مردم آمریکا را می‌دهد.

همچنین کاخ سفید هم در بیانیه جداگانه‌ای با اعلام امضای این لایحه بودجه بیان داشت که این لایحه شامل “بودجه‌های تکمیلی اختصاصی”‌ از جمله برای امداد مربوط به بلایا و همینطور برای شهروندان افغان خارج شده از افغانستان” است.

مجلس نمایندگان آمریکا ابتدا این لایحه را با ۲۵۴ رای موافق به ۱۷۵ رای مخالف، با هدف ادامه یافتن کار دولت آمریکا برای دو ماه دیگر تصویب کرد. قانونگذاران فقط تا نیمه شب وقت داشتند چنین طرحی را تصویب کنند و در غیر این صورت موزه‌های فدرال، پارک‌های ملی و برنامه‌های ایمنی از فعالیت باز می‌ایستاد.

لایحه تامین مالی دولت همچنین شامل مبالغی برای آسیب دیدگان طوفان‌ها و اسکان مجدد پناهجویان افغان می‌شود.

با تصویب این لایحه سازمان‌های دولتی مجبور نیستند روز جمعه تعطیل کنند و صدها هزار کارمند دولت مجبور به گرفتن مرخصی بدون حقوق نخواهند بود.

در این میان با توجه به همه گیری کووید، خطر تعطیلی خدمات بهداشتی دولت فدرال وجود داشت. سازمان خدمات بهداشتی و انسانی (اچ اچ اس) در گزارشی نتیجه گیری کرده بود که در صورت تعطیلی دولت، ممکن بود مجبور شود تا ۴۳ درصد کارکنان خود را راهی خانه کند.

اعضای جمهوری خواه و دموکرات سنا چهارشنبه شب به توافقی برای ادامه فعالیت دولت تا سوم دسامبر دست یافتند، که با تکیه بر یک بودجه موقتی بود.

این طرح که ۱۵ جمهوری خواه از آن حمایت کردند با ۶۵ رای در مقابل ۳۵ رای در سنا تصویب شد.

این درحالیست که رئیس جمهور آمریکا این هفته در زمینه مذاکرات حساس برای پیش بردن برنامه بزرگ اقتصادی خود در کنگره با موانع جدی روبروست.

یکی از اینها یک طرح یک تریلیون دلاری برای ترمیم و نوسازی زیرساخت هاست که ۵۵۰ میلیارد دلار آن برای جاده ها، پل ها، اینترنت و سایر اولویت های داخلی اختصاص داده خواهد شد.

کنگره هم با ضرب الاجل دیگری روبروست: دولت آمریکا تا چند هفته دیگر سقف استقراض خود را پر خواهد کرد.

جَنِت یِلِن، وزیر خزانه داری آمریکا این هفته گفت که آمریکا تا ۸ اکتبر به سقف استقراض فعلی خواهد رسید. دولت آمریکا نمی‌تواند بیش از محدوده مشخص شده در قانون پول قرض کند.

این باعث هشدارهای شدیدی در مورد خطر ناتوانی فاجعه بار دولت در پرداخت بدهی ملی شده است، رویدادی که می تواند اقتصاد آمریکا و جهان را تکان دهد.

بالا بردن سقف استقراض به دولت اجازه می دهد بدهی های جاری خود را بپردازد. عدم پرداخت بدهی، هرچند غیرمحتمل، اما می تواند به نزول اقتصادی دامن بزند و باعث شود میلیون ها آمریکایی که به حقوق یا کمک های دولتی تکیه دارند آن را از دست بدهند.

امضای بایدن پای لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =