کد خبر : 282226
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
-

چگونه از انتقال کرونا در مدارس جلوگیری کنیم؟

چگونه از انتقال کرونا در مدارس جلوگیری کنیم؟

در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان که بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و به منظور کاهش مواجهه، قطع زنجیره تماس بیماری کووید۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش عصرقائم، در بازگشایی مدارس ضرورت دارد علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی، برای کاهش مواجهات، متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی و مهارتی در نظر گرفته شود.

توجه به پیشگیری از تجمع، رعایت فاصله‌گذاری در ترددها و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در بازگشایی مدارس است و کماکان اولویت‌ها شامل شستن دست‌ها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تاکید است.

در شرایطی که مدارس برای بازگشایی آماده می‌شوند، نیاز است که علاوه بر تشکیل کمیته سلامت مدرسه، ارزیابی وضعیت آمادگی مدرسه مطابق با چک لیست‌های ابلاغی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش انجام شده و به برنامه‌های آموزش سلامت و رعایت بهداشت فردی برای دانش آموزان و مخاطبان توجه شود.

در ضمن باید سلامت دانش آموزان توسط مراقبان یا رابطان سلامت پایش و مراقبت شود. همچن آموزش نیروهای خدماتی و نظارت بر عملکرد آنها به منظور اجرای دقیق برنامه مدون بهداشتی و گندزایی مدرسه ضروری است. همچنین برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان و مسئولان نظارتی – مدیریتی برای فعالیت‌های اطلاع رسانی و اصلاحی امری مهم است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در نهایت اقداماتی نظیر تهیه و ثبت گزارشات برای پیگیری و رصد نظام مراقبت در مقابل کرونا و واکسیناسیون همه عوامل مدرسه باید انجام شود و با ناظران بهداشتی مراکز جامع خدمات سلامت و انجمن اولیاء و مربیان برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها و ترغیب آنها به رعایت اصول بهداشت فردی همکاری شود.

چگونه از انتقال کرونا در مدارس جلوگیری کنیم؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =