کد خبر : 282299
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
-

حسینی: جامعه علمی برای حل مشکلات کمک کنند

حسینی: جامعه علمی برای حل مشکلات کمک کنند

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اساتید و جامعه علمی باید کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش عصرقائم، سید محمد حسینی  در چهارمین نشست علمی دانش آموختگان دانشگاه تهران که به مناسبت « هفته دفاع مقدس» و شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰ به صورت ویدئو کنفرانسی  برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های علمی کشورهای بعد از انقلاب،اظهار کرد: اگر ما عزم و  اراده و همت بالایی داشته باشیم، این کشور می تواند پیشرفت های فراوانی دیگری داشته باشد. پیشرفت های که با همت و علم جوانان، دانشمندان، اساتید و دانشجویان بوجود خواهد آمد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت علم و فرمایش حضرت علی(ع) درباره علم گفت: علم مایه اقتدار و عزت است و اگر بتوانیم علوم روز را کسب کنیم می توانیم بر دشمنان غالب شویم ولی اما اگر نتوانیم در بحث علمی موفق شویم دیگران بر ما چیره می شوند.

حسینی تصریح کرد: مسلما کشوری که وابسته باشد نمی‌تواند ادعای اقتدار و خودکفایی کند و نمی‌تواند در مقابل تهدید و تحریم ها بایستد به همین جهت مقام معظم رهبری همواره به بحث علم آموزی تاکید دارند و اهداف بلندی را ترسیم می‌کنند تا جامعه علمی کشور رو به پیشرفت باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: نسل اول  و دوم انقلاب کارهای بزرگی را انجام دادند، از کشور دفاع کردند و در حوزه علم و دانش هم پیشرفت های زیادی داشتند و الان نوبت دانشجویان و جوانان برومند امروز این مرز و بوم است که بیایند و کارهای بزرگی را انجام دهند.

حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: اینکه امروز می بینیم شرکت های دانش بنیان فراوانی در کشور راه اندازی شده نشان از توانایی جوانان و دانشجویان ما دارد و باید تلاش شود این شرکت های دانش بنیان روز به روز بیشتر شده و بتوانند در حل مشکلات کشور کمک کنند.

وی یادآور شد: در  برخی حوزه های مختلف علمی باید تلاش بیشتری صورت گیرد و رساله ها و مقاله ها با نگاه حل المسائلی باشد.

حسینی اضافه کرد: ان‌شاءالله در دولت سیزدهم انتظار داریم گام‌های بلندی برداشته شود و اگر قبلاً نگرانی وجود داشت که شتاب علمی کشور کاهش پیدا کند، ما امیدواریم در این دولت شاهد نتایج بهتری باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت جامعه علمی در ایام انتخابات اظهار داشت: جامعه علمی ما در انتخابات نقش آفرین بودند که این نشان می دهد از یک رشد سیاسی هم برخوردار بوده و به سرنوشت کشور حساس هستند و آمده اند برای حل مشکلات کمک کنند.

وی با اشاره به کم توجهی هایی که در سال های گذشته به مسائل معیشتی و اقتصادی صورت گرفت؛ گفت: به دلیل این کم توجهی ها معیشت و اقتصاد مردم و کشور آسیب دید، اساتید دانشگاه و جامعه علمی وقتی این موضوع را دیدند در انتخابات دست به کار شدند و از یک انسان عالم، فاضل و فرهیخته حمایت کرده، هزاران امضا از اساتید برای دعوت و حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی جمع شد.

حسینی تصریح کرد: امروز هم اساتید و جامعه علمی باید کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و امیدوارم بتوانیم به اهدافی که برای توسعه کشور داریم دست پیدا کنیم. این طور نیست که ما فکر کنیم چون تحریم است نمی توانیم مشکلات را حل کنیم، اگر تلاش و همت باشد قطعا مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سفر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به سازمان ملل گفت: آقای امیرعبدالهیان در این سفر با ۵۱ مسئول از کشورهای مختلف ملاقات داشت و رایزنی های مختلفی صورت گرفت که این نشان از تلاش برای حل مسائل دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: امیدواریم ان‌شاءالله زودتر کلاس‌های حضوری هم تشکیل شود تا دانشجویان بتوانند بهتر کسب دانش کنند چرا که آنها در آینده باید کارهای بزرگی را انجام دهند و مسائل جامعه را حل کنند.

وی گفت: در روایت اسلامی درباره دانش تاکیدات بسیاری شده و جامعه اسلامی به کسب علم و دانش تشویق شده است. ان‌شاءالله ما هم بتوانیم با سرعت بیشتری به سمت فتح قله های علمی حرکت کنیم.

حسینی تاکید کرد: باید روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در نسل جوان ترویج کنیم. برخی کشورها برای اینکه مردم و جوانان خود را به این موضوع تشویق کنند سراغ قهرمانان ساختگی می روند اما در کشور ما قهرمانان واقعی فراوانی وجود دارد که می‌توان از آنها الگو گرفت.

حسینی: جامعه علمی برای حل مشکلات کمک کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + سه =