کد خبر : 282309
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

ابراز امیدواری سفیر ایران در ارمنستان درباره گسترش روابط میان دو کشور

ابراز امیدواری سفیر ایران در ارمنستان درباره گسترش روابط میان دو کشور

سفیر کشورمان در ایروان در دیدار با معاون نخست وزیر ارمنستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری مقامات دولت‌های جدید ایران و ارمنستان، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش عصرقائم، عباس بدخشان ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با سورن پاپیکیان معاون نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون نخست وزیر ارمنستان در این دیدار که روز چهارشنبه هفتم مهرماه برگزار شد، تقویت روابط با ایران را دارای ماهیت راهبردی برای ارمنستان توصیف کرد و با تقدیر از تلاش‌های طرف ایرانی برای تقویت روابط دو کشور، مواضع کشورمان درباره حفظ ثبات و آرامش در منطقه را با اهمیت دانست.

سفیر کشورمان نیز با تبریک مسئولیت جدید پاپیکیان و با یادآوری نقش ارزنده وی در گسترش روابط میان دو کشور در دوره‌ای که به عنوان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ها، ریاست مشترک کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده داشت، ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت وی به عنوان معاون نخست‌وزیر نیز با همکاری مقامات دولت‌های جدید دو کشور، روابط بیش از پیش گسترش یابد.

پاپیکیان همچنین با اشاره به مشکلاتی که اخیرا در مسیر کاپان به گوریس پیش آمده است، درباره برنامه دولت ارمنستان برای پایان پروژه کاپان تا تاتو تا پایان ماه نوامبر سال جاری (میلادی) توضیحاتی ارائه و ابراز امیدواری کرد که تسریع در احداث جاده تاتو به لتسن و بخش‌های مکمل جاده جایگزین، ضمن رفع مشکلات پیش آمده به تسریع در حمل و نقل میان دو کشور کمک کند.

طرفین علاوه‌ بر این درباره پروژه بزرگ احداث جاده کاجاران به سیسیان که مقرر است مناقصه آن به زودی اعلام شود و همچنین بخش‌های دیگر مسیر شمال به جنوب در ارمنستان گفت‌وگو و درباره روش‌های احتمالی مشارکت شرکت‌های ایرانی در این پروژه‌ها رایزنی کردند.

سایر زمینه‌های همکاری میان ایران و ارمنستان، از جمله گسترش روابط تجاری، فرصت‌های همکاری در بخش‌های فرهنگی و فناوری از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف در این دیدار درباره آن تبادل نظر کردند.

معاون نخست وزیر ارمنستان و سفیر ایران توافق کردند که موضوعات مورد بررسی از طریق تبادل هئیت‌های عالی‌رتبه و گفت‌وگوهای تخصصی پیگیری شود.

ابراز امیدواری سفیر ایران در ارمنستان درباره گسترش روابط میان دو کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 4 =