کد خبر : 282317
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

بررسی برنامه‌های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان

بررسی برنامه‌های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان

جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه – ۸ مهر) در قم تشکیل شد.

به گزارش عصرقائم، کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در هشتمین جلسه خود از ابتدای سال جاری، با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بررسی برنامه های تحولی کوتاه مدت و بلند مدت این وزارتخانه را در دستور کار قرار داد.

در این نشست، اعضاء کمیسیون مطالبات خود پیرامون برخی ناهنجاری ها و معضلات فرهنگی در جامعه به ویژه عرصه فرهنگ عمومی، وضعیت مد و لباس، سینما و تئاتر، موسیقی، حوزه نشر و کتاب و اصلاح برخی روشها در موضوع رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور را مطرح و به بحث و تبادل نظر در این مسائل پرداختند.

در ادامه این نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تقدیر از دغدغه‌مندی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تأیید وجود برخی ناهنجاری ها، ضمن تشریح رویکرد و برنامه های تحولی این وزارتخانه در دولت سیزدهم گفت: برنامه های کلان ما در حوزه های مختلف با نگاه تحولی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تدوین شده و تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی این نگاه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی همچنین فعالتر شدن رایزن های فرهنگی خارج از کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه جدید رایزن های فرهنگی خارج از کشور از انفعال خارج شده و با بکارگیری نیروهای متخصص، معتقد و با انگیزه این حوزه نیز فعال تر عمل خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگ سازی جریان های فرهنگی کشور و توزیع عادلانه امکانات افزود: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی باید به دور از موازی کاری و در جهت اهداف و مسیر مشترک نظام در عرصه فرهنگ اسلامی و در تراز نظام اسلامی باشد.

بررسی برنامه‌های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + پنج =